Ráadásul nem csak egy, hanem két egyedi modellel is készültek a japánok az amerikai Sema tuningkiállítása.
A héten még javában dübörög a Tokiói Autószalon, ahova a Mazda többek között egy Wankel-motoros sportkupé prototípusával érkezett, amiből néhány éven belül szériamodell is készülhet.
A japánoknak emellett arra is maradt energiájuk, hogy a szintén most zajló Las Vegas-i Sema tuningkiállításon is előrukkoljanak valami különlegességgel, ráadásul rögtön két egyedi modellel, melynek alapját mindkét esetben a negyedik generációs MX-5 szolgáltatta.
Az ezüstmetál fényezéssel és barna vászontetővel ellátott Spydert szénszálas optikai csomaggal és 17 colos Advan versenyfelnikkel dobták fel, míg a műszaki fejlődés jegyében négydugattyús Brembo fékeket és állítható sportfutóművet kapott. A módosítások után a tömege mindössze 1043 kilogramm, ami garantálja a kellő agilitást.
A Speedster nevet viselő másik újdonság radikálisabb átalakításon esett át, ugyanis a japán tervezők nemes egyszerűséggel megszabadították a szélvédőjétől, cserébe pedig a veterán versenyautókról ismert légterelő puklikat szereltek a fejtámlák mögé.
Az eredmény elképesztően látványos lett, valamint hatékony a súlycsökkentés szempontjából, ugyanis az autó tömege jócskán egy tonna alatt marad, konkrétan 943 kilogramm.
Ebben persze a szénszálas ajtók és ülések is közrejátszanak, valamint a Rays 16 colos, extrém könnyű felnijei, amik jelentősen csökkentik a rugózatlan tömeget. További módosítás a K&W állítható sportfutóművel járó a 30 milliméteres ültetés, illetve a Spyderen is használt négydugattyús Brembo első fék, hűtött tárcsákkal.
Akit esetleg a sárga feliratú gumi is izgatna, azok kedvéért eláruljuk, hogy Kumho Ecstákról van szó, míg a másik modellen Yokohama abroncsok feszülnek.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.