Mondjuk úgy, pletykálják, hogy a Renault esetleg még egy volt szocialista "legendával" gazdagítaná repertoárját.
A moszkvai autógyártót 1930-ban alapították, és kezdetben inkább katonai járműveket építettek, egészen 1947-ig eltartott míg megkezdődött a személyautók gyártása a szovjet fővárosban lévő üzemben. A márka onnantól viszont az egyik legnagyobb gépkocsigyára volt a Szovjetuniónak, évente mintegy 4 millió autó gördült le a gyártósorairól. A szabad köztársaságok rendszerének összeomlásával a Moszkvicsot is utolérte a végzete, és 2001-ben leállt a gyár, majd 2006-ban csődbe ment.
A Renault egyébként már korábban is szerepet vállalt a Moszkvics történetében, így például 1999-ben beüzemeltek egy Renault Megane-gyártósort a moszkvai üzemben, amely aztán nem igazán működött. Sőt a kétezres évek közepén Renault Logant is szereltek össze egy ideig a márka egyik üzemében. De ennél talán még meglepőbb, hogy a Renault egyik belgiumi üzemében konkrétan Moszkvics 408-asokat gyártottak a hatvanas években.
A Renault–Nissan-szövetség tulajdona egyébként Oroszországban az AvtoVAZ gépjárműgyár jelenleg, amely a Lada gyártója. A Moszkvics bevásárlásával talán az lehet a céljuk, hogy a konszolidálódó orosz piacon minél erősebb állásokat alakítsanak ki, mert hosszú távú terveik szerint 40 százalékos piaci részt kívánnak szerezni.
A Lada kapcsán a nyáron derült ki, ősztől ismét kapni lehet majd a legendás márka autóit, nemrég pedig azt is megmutatta a gyár, már készülnek a Lada Vesták. A fotók alapján elég jónak tűnik a fejlesztés.
Ha ön is örülne a Moszkvics érkezésének, jelezze egy lájkkal a HVG Autó rovatának Facebook-oldalán. |