Újra lehet majd Ladát venni Magyarországon, a márka Magyarországon tér vissza először Európába.
A Lada visszatér Magyarországra, a magyar az első piac, amely Európában megkapta a forgalmazás jogát – írta pénteki számában a Napi Gazdaság. A lap szerint az árusítás ősszel indul, a modellek Renault–Nissan technikai alapon épültek.
A KSH adatai szerint 1985-ben közel félmillió, 2005-ben negyedmillió, míg 2015-ben már csak 73 ezer Lada szerepelt magyar rendszámmal a nyilvántartásokban; a márkaállomány átlagkora jelenleg 27 év.
A hivatalos gyári vezérképviselet 2010-ben szűnt meg Magyarországon. Akkor már csak néhány tucat Lada kelt el évente, holott a rendszerváltás utáni években tízezer, 1994-ben csaknem 18 ezer autót adtak el egyetlen év alatt – emlékeztet a lap. A JATO adatai szerint Ladákból a magyar piacon 2008-ban mindössze nyolcvanat, 2009-ben pedig csupán harminchármat helyeztek forgalomba, miközben fénykorában a márkának 32 százalékos részesedése volt a magyar piacon.
Az új Lada Vestáról már mi is írtunk többször, a paraméterei szerint ez egy klasszikus családi limuzin lesz, 1.6 literes motorral, a hírek szerint 85 és 106 lóerős változatban. Egészen jónak ígérkezik, de annyira menő biztosan nem lesz, mint az a tégla testű Lada, amelyik egy Porschét is simán lehagyott az autópályán.