Autó hvg.hu 2015. június. 18. 08:44

Okostelefonnal küldhetjük fel a dombra ezt a Land Rovert – videó

Több olyan helyzet is adódhat, amikor kifejezetten hasznos lehet egy ilyen funkció, például nehéz terepen történő manőverezésnél, vagy szűkös parkolásnál.

Az autógyártók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az önmagukat vezető autók kifejlesztésére, amire már most is képes számos típus, hiszen egy fejlett távolság- és sávtartó tempomattal felszerelt modell könnyedén elboldogul az autópályán, leszámítva persze, hogy a sofőrnek rajta kell tartania a kezét a kormányon, hiszen a jogi szabályozás egyelőre nem engedi a teljesen autonóm üzemmódot. A Land Rover is élen jár ezekben a fejlesztésekben, a legújabb prototípusukban azonban egy ennél újabb funkciót tesztelnek: a távirányítású autót.

Land Rover

A videón látható Range Rover Sport prototípust okostelefon és az ehhez szükséges alkalmazás segítségével lehet vezérelni, vagyis a telefon kijelzőjén megjelenő ikonokkal gyorsítani, lassítani és kormányozni. A rendszer kizárólag akkor működik, ha a tulajdonos, zsebében a kulccsal maximum tíz méterre távolodik el az autótól, továbbá maximum 6,4 kilométer/órás sebességre lehet felgyorsítani. Ha a sofőr túl messze vagy túl közel kerül az autóhoz, a rendszer automatikusan megállítja azt.

A Land Rover szerint számos olyan helyzet előfordulhat, amikor hasznos lehet egy ilyen alkalmazás, például nehéz terepen történő manőverezésnél, amikor kívülről sokkal jobban látni, hogy hol fér el az autó. Ezen felül városi használat során is hasznát lehet venni, például ha a parkolóban olyan közel állnak az autóhoz, hogy a sofőr nem tudja kinyitni az ajtót. Ilyenkor csak előkapja az okostelefonját és távirányítással kiáll a szűkös parkolóhelyről.

Land Rover
Land Rover

A távirányítás mellett egy olyan funkciót is tesztelnek az említett prototípusban, amely képes arra, hogy 180 fokos forduló esetén leveszi a sofőr válláról a terhet, vagyis az autó önmaga hajtja végre a manővert. Ennek kapcsán azért felmerül a kérdés, vajon minek vesz az ember egy ekkora autót, ha a tolatóradarok és kamerák segítségével sem képes végrehajtani egy ilyen alapmanővert.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés
Címkék
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.