Autó hvg.hu 2015. május. 26. 08:43

BMW 3.0 CSL Hommage Concept: ilyen lenne a hetvenes évek most

Minden év egyik legfontosabb dizájnparádéja az olaszországi comói tónál tartott Villa D’Este Concorso d’Eleganza. A bajor márka hagyományosan olyasmit hoz ide, amit sokáig emlegetnek. Idén például egy klasszikus túraautójuk újraértelmezését.

A BMW 3.0 CSL Hommage Concept persze nem lehet csak megemlékezés, hanem legalább annyira a jövőt is meg kell mutassa. Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője szerint többek közt az a könnyűszerkezetes járműstruktúra, amely 40 évvel ezelőtt életre keltette a BMW 3.0 CSL-t, tette híressé a márkát.

A „CSL” típusmegjelölés a kupé, a sport és a könnyűszerkezetes szavak kezdőbetűiből tevődik össze (CSL – Coupé, Sport, Leichtbau). Kocsi alumínium motorháztetejével, csomagtérfedelével és légterelőivel, plexiüveg ablakaival, valamint a leglényegesebb alkatrészek kivételével a végletekig lecsupaszított felszereltségével mintegy 200 kilogrammal nyomott kevesebbet a mérlegen, mint BMW 3.0 CS típusjelölésű testvérmodellje.

BMW

Az 1970-es években elterjedt alumíniumot, azóta a szénszálból készült karosszériaelemek – sőt szénszál-erősítésű műanyagból készült elemek és alkatrészek – váltották fel, amelyekkel még jobb súly-lóerő arány érhető el. A BMW 3.0 CSL Hommage esetében is bőségesen alkalmazták ezeket, így megmaradt a nyers motorsport-karakter.

A kocsi orr-része, természetesen a BMW 3.0 CSL cápaorr alakú frontrészét idézi, akárcsak az eredeti, Golf Yellow metálsárga fényezés. Az újdonságon persze LED- és lézerfény-technológia van, de a fényszórók belsejébe integrált a „X” lézerfény motívumok a versenysportban egykoron használt fényszóró-maszkolásra utalnak. A tanulmány egyik legkülönlegesebb részlete a szándékosan megtört tetővonal. A BMW 3.0 CS volt az első olyan kupék egyike, amelyeknek tetővonala nem olvadt egybe az autó hátuljával.

Azért a dizájn mellett a motorról sem feledkeztek meg a németek, bizonyítja a koncepció bemutatóján készüt videó. Az erőforrásról ugyanakkor sok informánciót nem közöltek, pusztán annyit tudni, hogy egy soros hathengeres egy "eBoost" nevű feltöltővel dolgozik benne.

A BMW 3.0 CSL Hommage minimalista belseje is a versenyautós karakterét idézi, hatpontos biztonsági övekkel szerelt kagylóülések, valamint pirosra eloxált tűzoltóhab, tűzoltókészülék és gyors-feszültségmentesítő kapcsoló fokozzák a versenyautós hangulatot. Az ajtók is a Német Túraautó Bajnokság (DTM) versenyautóinak hangulatát hozzák: a BMW 3.0 CSL egykori ajtónyitót nejlonfogantyúval párosították.

BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW



Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés
Gazdaság Kovács Gábor 2024. december. 22. 07:00

És akkor Mészáros Lőrinc megtalálta a helyét a konyhában

Az ország leggazdagabb embere a bankvezetésbe nem szól bele, de a felesége karácsony első napján már beengedi a konyhába, és Londonba is elmehetnek magángéppel. Az országgyűlés elfogadta a 2025-ös költségvetést és megszavazta a Pénzügyminisztérium megszüntetését. Varga Mihály búcsúzóul még megtrükközte az államadósságcsökkentést. <strong>Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.</strong>