Minden év egyik legfontosabb dizájnparádéja az olaszországi comói tónál tartott Villa D’Este Concorso d’Eleganza. A bajor márka hagyományosan olyasmit hoz ide, amit sokáig emlegetnek. Idén például egy klasszikus túraautójuk újraértelmezését.
A BMW 3.0 CSL Hommage Concept persze nem lehet csak megemlékezés, hanem legalább annyira a jövőt is meg kell mutassa. Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője szerint többek közt az a könnyűszerkezetes járműstruktúra, amely 40 évvel ezelőtt életre keltette a BMW 3.0 CSL-t, tette híressé a márkát.
A „CSL” típusmegjelölés a kupé, a sport és a könnyűszerkezetes szavak kezdőbetűiből tevődik össze (CSL – Coupé, Sport, Leichtbau). Kocsi alumínium motorháztetejével, csomagtérfedelével és légterelőivel, plexiüveg ablakaival, valamint a leglényegesebb alkatrészek kivételével a végletekig lecsupaszított felszereltségével mintegy 200 kilogrammal nyomott kevesebbet a mérlegen, mint BMW 3.0 CS típusjelölésű testvérmodellje.
Az 1970-es években elterjedt alumíniumot, azóta a szénszálból készült karosszériaelemek – sőt szénszál-erősítésű műanyagból készült elemek és alkatrészek – váltották fel, amelyekkel még jobb súly-lóerő arány érhető el. A BMW 3.0 CSL Hommage esetében is bőségesen alkalmazták ezeket, így megmaradt a nyers motorsport-karakter.
A kocsi orr-része, természetesen a BMW 3.0 CSL cápaorr alakú frontrészét idézi, akárcsak az eredeti, Golf Yellow metálsárga fényezés. Az újdonságon persze LED- és lézerfény-technológia van, de a fényszórók belsejébe integrált a „X” lézerfény motívumok a versenysportban egykoron használt fényszóró-maszkolásra utalnak. A tanulmány egyik legkülönlegesebb részlete a szándékosan megtört tetővonal. A BMW 3.0 CS volt az első olyan kupék egyike, amelyeknek tetővonala nem olvadt egybe az autó hátuljával.
Azért a dizájn mellett a motorról sem feledkeztek meg a németek, bizonyítja a koncepció bemutatóján készüt videó. Az erőforrásról ugyanakkor sok informánciót nem közöltek, pusztán annyit tudni, hogy egy soros hathengeres egy "eBoost" nevű feltöltővel dolgozik benne.
A BMW 3.0 CSL Hommage minimalista belseje is a versenyautós karakterét idézi, hatpontos biztonsági övekkel szerelt kagylóülések, valamint pirosra eloxált tűzoltóhab, tűzoltókészülék és gyors-feszültségmentesítő kapcsoló fokozzák a versenyautós hangulatot. Az ajtók is a Német Túraautó Bajnokság (DTM) versenyautóinak hangulatát hozzák: a BMW 3.0 CSL egykori ajtónyitót nejlonfogantyúval párosították.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |