Tizenegyedik generációjánál tart – a Kadettet is beleszámítva – a rüsselsheimi gyártó kompakt kategóriás autója, betűrendben a "K-jelű".
A gyártó hivatalosan majd a Frankfurti Autószalonon, szeptemberben leplezi le a vadonatúj Astrát, ám a felvezetése már most megkezdődött.
A legfontosabb paramétereit tekintve kívülről kisebb és belül is árnyalatnyival rövidebb lett az újdonság, miközben a gyártó szerint tágasabbnak érződik. Bár hivatalos infók még nincsenek, egy-két autós lap már tesztelhette a prototípust. A kocsi 49 milliméterrel rövidebb, 26 milliméterrel alacsonyabb elődjénél, sőt a tengelytávja is csökkent 23 milliméterrel.
Nagyon lényeges változás, amelyet a jelenlegi Opeleknek fel szokás vetni: a súlyuk. Az új Astra 120 kilogrammal könnyebb lett elődjénél átlagosan, sőt az újdonság 1.6 literes dízele esetében, amely kiváltja a jelenlegi 2.0 literest, a súlyveszteség eléri a 200 kilogrammot – írja az Autocar magazin.
Ami a motorválasztékot illeti, minden bizonnyal lesz a szentgotthárdi gyártású 1.0 literes háromhengeres turbómotor, majd a következő teljesítményszintként a prototípusban, pár magazin által tesztelt 1.4 literes turbómotor 140 lóerő körül, a sportos OPC-modell az 1.6 literese 200 lóerős változatot kaphatja. A dízelfronton a fent említett 1.6-os lehet a "választék" legalább három teljesítményszinttel: 95, 140, 170 LE.
Nyilván a most közölt képek alapján még pontosan nehéz lenne megmondani, hogyan fog kinézni a kocsi, de a jelenlegi Corsára pillantva azért messzemenő következtetéseket lehet levonni. A kocsiba érintőképernyős, onlinekapcsolat-képes infotainment-rendszer kerül, amely talán nem is annyira meglepő manapság.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |