A CT6 amellett, hogy hozza a kategóriában elvárt színvonalat és felszereltséget, a relatíve alacsony tömegének köszönhetően meglepően agilisnek ígérkezik.
A felsőkategóriás luxuslimuzinok európai piacát remekül felosztotta egymás között a német prémiumtrió, hiszen, a sportosabb sofőröknek ott van a 7-es BMW, a kiforrott összkerékhajtásra és 12-hengeres motorra vágyóknak az Audi A8, aki pedig szimplán a legfejlettebbet akarja, az rendel magának egy S-osztályos Mercedes-t. Ezzel nagyjából be is zárul a kör, de a tortából egy kis szeletet még kihasít magának a Lexus és a Jaguar is.
Amerikában is hasonló a helyzet, de a nagy hazai gyártók kínálatában azért mindig szerepel egy-egy full-size limuzin, hogy, aki echte amcsi vasra vágyik, annak is legyen miből választania. Például a vadiúj Cadillac CT6-ot, amely a napokban mutatkozik be a New York-i Autószalonon, és a gyártó szerint teljesen új megközelítésbe helyezi a prémium felsőkategóriát.
Az elegáns megjelenésű, kissé szokatlan első lámpaburával ellátott limuzin mintegy 5,2 méter hosszú, 1,88 széles és 1,47 magas, a tengelytávja pedig meghaladja a három métert, amivel a 7-es BMW dimenzióiban mozog kívül-belül egyaránt. Az utastérben a képek tanúsága szerint klasszikus bőr és fa kombinációval találkozni, illetve a jellegzetes Cadillac stílussal, amit igény esetén egy kis karbonbetéttel is fel lehet dobni. A központi kijelző 10,2 colos, az okostelefont kábel nélkül is lehet tölteni, az autóban ülők pedig wifi hotspoton keresztül kapcsolódhatnak a kocsi 4G hálózatára.
Bár a marketingesek kiemelték, hogy az 1,67 tonnás tömegnek köszönhetően kifejezetten agilis és élvezetesen vezethető az új CT6, akár sofőrös autóként is megállja a helyét, hiszen a hátsó sorba hűtött/fűtött masszázsülések is rendelhetők, illetve a komplett infotainment rendszert is lehet onnan működtetni. Például kiválasztani, hogy éppen milyen nóta csendüljön fel a 34-hangszórós, feláras Bose hangrendszerben, miközben a Quadzone klímarendszerrel minden egyes ülésen egyedileg beállítható az ideális hőmérséklet.
A Cadillac CT6 gyártása év végén kezdődik, a forgalmazása pedig nem sokkal azután indul először a hazai piacán, kicsivel később pedig Kínában, Európában, Koreában, Japánban, Izraelben és a Közel-Keleten. A változatos piacok miatt 2.0 literes, turbós négyhengeres blokk is szerepel majd a kínálatban 265 lóerő körül teljesítménnyel, de az igazi, suhanós Cadillac élményt a 3.6 literes, 335 lóerős szívó V6-os, vagy a 3.0 literes duplaturbós szintén V6-os erőforrások garantálják. Természetesen az összes motorhoz nyolcfokozatú automataváltó jár, illetve igény esetén összkerék-hajtás is rendelhető.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |