Ferrarira vált Lewis Hamilton: a kétszeres Forma-1-es világbajnok címvédő annak ellenére vett magának egy példányt a maranellói márka hibrid csúcsmodelljéből, hogy a versenypályán a Mercedes színeit képviseli. Az ügyletről ráadásul a csillagos márka sportigazgatója számolt be, közvetlenül a versenyző győzelmével zárult Ausztrál Nagydíj után.
Toto Wolff, a bajnokcsapat csúcsmenedzsere jókora meghökkenést okozott, amikor az f1-insider.com blog szakírója, Ralf Bach puhatolózni kezdett a melbourne-i Albert Parkot egész hétvégén lázban tartó pletyka után, amely szerint Hamilton – akinek az év végéig szól a szerződése a Mercedesszel és még nem hosszabbított – a háttérben smúzol a Ferrarival. „Lewis tényleg felvette a kapcsolatot a Ferrarival” – mondta Wolff, majd rövid hatásszünet után hozzátette: „Nemrég vett magának egy LaFerrarit!”
Túlzás nélkül lehet kijelenteni, hogy ez is egyfajta szenzáció, mivel a gyári csapatok ritkán engedélyezik versenyzőik számára, hogy egy másik, ráadásul konkurens gyártó portékájával furikázzanak a közúton. Annak idején, az ezredforduló táján épp a Mercedes adta utasításba a kétszeres világbajnok Mika Häkkinennek, hogy adjon túl a Ferrariján és az utóbbi két évben a paddockban több ízben is szóba került, hogy Hamilton esetében sem nézik jó szemmel, hogy gyakran mutatkozik, fotózkodik 760 lóerős Pagani Zondájával. Még úgy sem, hogy abban AMG erőforrás dolgozik…
Ehhez képest a LaFerrari ellen nem emeltek kifogást a márka vezérkara: „nincs ezzel semmi gondunk” – mondta némi meglepetésre Wolff. A titoknak két nyitja is lehet: egyrészt Hamilton elsöprő győzelemmel indította a szezont, így furcsa lenne a nyilvánosság előtt megfedni, másrészt a csillagosok tepernek a kontraktus meghosszabbítása miatt is. Az egyre inkább rapsztárosodó brit állítólag csak arcátlanul magas éves alapbérért lenne hajlandó aláírni, amelyet a Daimler-konszern által a fényes sikerek ellenére is rövid pórázon tartott különítmény nem feltétlenül akar megfizetni.
Hamiltont persze így sem kell sajnálni: egy néhány napja megjelent felmérés szerint a szigetországi pilótának 110 millió dolláros magánvagyona van, amellyel a Forma-1 történetének ötödik leggazdagabb versenyzőjeként tartják számon. Ebből gond nélkül kiköhöghette a 6,3 literes, V12-es, 800 lóerős motorral, valamint 165 lóerős KERS-szel szerelt Ferrari-csúcsjárgányt, amelyért 1,5 millió dollárt kell leszurkolni a maranellói gyár pénzügyi osztályán…