A japánok még mindig titkolják a műszaki adatokat, de annyit azért elárultak, hogy az új Civic Type R a kategóriában egyedüliként gond nélkül megfutja a 270 kilométer/órát.
Vészesen közeleg március első hete és ezzel együtt a Genfi Autószalon, ahol a Honda sokéves várakozás után végre bemutatja a Civic Type R legújabb generációját. Amolyan beharangozóként végre fellibbentettek néhány részletet és műszaki adatot a sportkompaktok trónjára pályázó modellről.
Természetesen a teljesítményt továbbra is homály fedi, annyit viszont elárultak, hogy a 2.0 literes turbós benzines erőforrás ereje bőven elég lesz arra, hogy a Type R megfussa a 270 kilométer/órát, amivel a leggyorsabbnak ígérkezik a fronthajtású mezőnyben.
További műszaki csemege, hogy az egyedileg tervezett 19 colos felnik mögött az első tengelyen 350 milliméteres tárcsákkal szerelt, négydugattyús Brembo fékrendszer gondoskodik a kellő lassulásról. Szintén megemlítendő, hogy hatékony aerodinamikai kiegészítők sorát pakolták az autóra, például a mélyre húzott első lökhárítót plusz légterelő elemmel megtoldva, szélesebb küszöböket, vasalódeszka méretű hátsó szárnyat, illetve komplett alvázburkolatot is kapott, így az autó alatt áramló levegő egyenesen a diffúzor felé halad.
Már ezekből is érződik, hogy a japánok nem aprózták el a dolgot, és ha tényleg minden ígéretük beválik, akkor felkötheti a gatyáját a Renault Megane RS, a VW Golf GTI és a Seat Leon Cupra is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |