A nyári, Moszkvai Autószalonon bemutatkozott Lada Vestákról most sorozatgyártás-szerű képeket is közöltek. A késztermék csak apróságokban tér el a korábban bemutatott változattól.
Az alsó-középkategóriás modell a Lada Priorát váltja, és egy teljesen új, univerzális platformra építik. A mostani képek tanúsága szerint, a koncepcióhoz képest a krómozásból vettek vissza egy kicsi, de még így is marad a kocsi elejére bőven. Valamint, mintha az autó oldalán lévő nagyon erős lemezíveken szelídítették volna.
A 4,4 méteres autó tökéletes családi autó méretű, a tengelytávja 2635 milliméter. A motorkínálat a hírek szerint kezdetben egy 1,6 literes négyhengeres turbó nélküli motor, 87, illetve 106 lóerős teljesítménnyel. Sajnos úgy hírlik ezek csak Euro5-ös normájúak, ami nem segíti a külpiaci terjeszkedést. A hírek szerint viszont lesz egy harmadik, erősebb változat is a Renault-Nissan egyik motorjával 115 lóerővel, sőt a víziókban szerepel egy az exportpiacokra szánt 1,8 literes csúcsverzió is 123-130 lóerővel. Az első automata Vesták is evvel a motorral kerülhetnek majd piacra.
A kocsi várható ára 400 ezer rubel (8500 euró) körül lehet, amellyel az AvtoVAZ számításai szerint, a Vesta versenyképes lehetne a külső piacokon is. A teljesen szabvány, az európai biztonsági előírásoknak megfelelő és az ígéretek szerint az átlag európai kényelmi és felszereltségi normáknak is megfelelő autót szeptembertől gyártanák sorozatban.
A Vesta egyébként csak az első tagja a Lada feltámadásának, követi őt a koncepcióként megismert X-ray 2016-ban, majd ennek a modellnek lesz egy terepesebb Cross változata is. A három modellel az orosz piac 20 százalékát szeretnék lefedni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |