Autó hvg.hu 2015. február. 01. 10:58

Álcafestéssel robbantott a Forma-1-es Red Bull

Bár a Forma-1-es Red Bull istálló csak az utolsó pillanatban készült el az RB11 típusjelű versenygéppel, a jelek szerint az energiaitalosok ellopják a show-t az előszezon első tesztjének nyitónapján, a dél-spanyolországi Jerezben.

Az utóbbi napokban hegyre, halomra érkeztek a különféle spekulációk azzal kapcsolatban, hogy a Red Bull miért nem készülhet el új autójával a teszt nyitányára. Mint kiderült, a gárdának valóban adódott némi gondja a töréstesztekkel, de végül vették az akadályt, megjelentek Jerezben, ráadásul nagyon úgy tűnik, hogy ismét sikerül jól kikeveredniük a csávából.

Red Bull RB11-Renault
Red Bull

A zsinórban négy vb-cím után tavaly a vártnál jóval satnyábban muzsikáló gárdának ezúttal az autófestéssel sikerült magára irányítania a figyelmet. Nem tettek mást, mint hanyagolták a végleges színezetet – gyaníthatóan időhiány miatt – és az autóiparban teljesen megszokott, a Forma-1-ben viszont újdonságnak számító fekete-fehér cirkás, álcázott zebrafestéssel küldték mutatták be és küldték pályára az újdonságot.

Ez a húzás éppen elég volt ahhoz, hogy mindenki róluk beszéljen: hiába láthatja most először a nagyérdemű a Forma-1-es mezőny újdonságait, a közösségi portálokat és egyéb felületeket elárasztották a rajongók által máris „zebrabikaként” emlegetett RB11-esről készült felvételek. Érdemes megemlíteni azt is, hogy ezzel a Red Bull két legyet üt egy csapásra, mivel álca-színezetet az autóiparban sem véletlenül használják: a küldetése az, hogy elrejtse, vagy legalábbis nehezebben kivehetővé tegye a részleteket.

Red Bull RB11-Renault
Red Bull

„Vannak bizonyos változások, amelyek érintik az autó orrát, de a módosítások zöme a borítás alatt található. Feltérképeztük azokat a területeket, ahol javulást érhetünk el és keményen dolgoztunk ezeket. Szemmel nem sok a látható a változás, de rejtett részeken nagyon sok munkát végeztünk” – mondta a főtervező, Rob Marshall.

Bár a Red Bull tavaly is képes volt nyerni három futamot, a különítmény a gyenge Renault-hajtáslánc miatt tulajdonképpen félkarú óriásként működött. A franciák az idei évre javulást ígérnek és táplálja az energiaitalosok reményeit az is, hogy mostantól kizárólag ők állnak a gyártó fejlesztéseinek középpontjában: „A Red Bull – azaz mi és a Toro Rosso - immáron a Renault egyetlen partnere, így sokkal szorosabb az együttműködésünk, minden eddiginél komolyabb az autó és a hajtáslánc integrációja. Bízunk abban, hogy ennek köszönhetően nagyot léphetünk előre idén” – ecsetelte a helyzetet a csapatfőnök, Christian Horner, míg a műszaki főguru, Adrian Newey – akinek gyaníthatóan ez az utolsó szezonja a Forma-1-ben – ara emlékeztetett, hogy a különítmény hátrányának ledolgozása biztosan nem megy majd egyik napról a másikra.

Red Bull RB11-Renault
Red Bull

A csapat egyébként megújult versenyzőpárossal száll harcba: a tavalyi évad nagy felfedezettjének számító Daniel Ricciardóhoz a Toro Rossótól előlépő Danyiil Kvjat csatlakozik, aki a Ferrarihoz igazolt négyszeres vb-első, Sebastian Vettel helyét vette át. „Fiatalok, sikerre éhesek és pokolian gyorsak, így arra számítunk, hogy egész évben keményen hajtják majd egymást” – mondta az átalakult párosról Horner.

A jerezi teszt nyitónapján Rcciardo kapott lehetőséget arra, hogy bejárassa az RB11-est.

Hirdetés