Akár Forma-1-es pilóta is lehet az utolsó magyar király, IV. Károly dédunokájából, a 17 esztendős Ferdinand Habsburgból: a gokartos évek és a tavalyi formaautós bemutatkozás után az osztrák licenccel induló versenyző jelenleg egy elismert új-zélandi bajnokságban, a Toyota Racing Series-ben hajt, ahol ígéretes eredményekkel kezdett.
A pilóta stábjának tájékoztatása szerint Ferdinand Habsburg rögtön dobogós helyezéssel indított az ötállomásos bajnokság évadnyitó hétvégéjén, a Ruapuna versenypályán. Mint a kommünikéből kiderült: a Victory Motor Racing kötelékét erősítő versenyző az első forduló három futama közül az elsőt a 6., míg a másodikat már a 3. pozícióban fejezte be, az utolsó menetet viszont technikai problémák miatt fel kellett adnia az 1,8 literes motorral hajtott FT50 típusjelű Toyota-konstrukcióval élesben első ízben induló tehetségnek.
„Hullámhegyekkel és hullámvölgyekkel teli versenyhétvégén vagyok túl, de vezethettem esős és száraz körülmények között is, amely lehetővé tette számomra, hogy tovább fejlesszem a vezetési technikámat, és sikerült kiismernem az autót” – értékelt Habsburg, aki a közlemény szerint örült az első dobogós helyezésnek, ugyanakkor nem egészen volt megelégedve a versenygép egyensúlyával. A pilóta megjegyezte, hogy „ez még csak az első versenyünk volt, így lesz még alkalmunk arra, hogy javítsunk rajta”.
Az öt fordulóból álló bajnokság újabb fordulóját ezen a hétvégén tartják a világ legdélibb versenypályáján, az invercargilli Teretonga Parkban: „A következő célkitűzésünk egyértelműen a győzelem, alig várom már, hogy Invercargillban ismét harcba szállhassak érte!” – idézte a sajtóközlemény Habsburgot, aki a Toyota Racing Series-ben olyan ismert versenyzők nyomdokaiba lépett, mint például a korábbi GP3-as bajnok, a GP2-ben is az élmezőnybe tartozó Mitch Evans vagy épp a Porsche WEC-csapatánál szereplő Brendon Hartley.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |