Demeter Péter
Szerzőnk Demeter Péter

Az idő és a számok már bőven megválaszolták a kérdést, hogy van-e jogosultsága egy ilyen autónak. Szebb a második generáció sem lett, maradt ugyan olyan erős állásfoglalása a nem éppen szerénykedős autózásnak.

Mivel az új X6 bemutatója egyben a márka idei évindító sajtótájékoztatója is volt, sok más fontos információval is gazdagodtunk a gyártó dolgaival kapcsolatban. Így például, hogy a "hátsókerekes BMW", a mítosz, egyre kevesebbek igénye. A magyarországi piacot figyelembe véve, az eladott autók 60 százaléka összkerék-hajtású (xDrive) változatban kerül megrendelésre. Az arány, még az ős-összkereskes Audi számainál is sokkal jobb, ahol 40 százalék körül mozog a quattro-hajtással rendelt autók száma.

A BMW nem mellesleg, világszinten még mindig vezeti a prémium szegmenst, 2014-ben 1,8 millió darab kék-fehér emblémás modellt adtak el, amiből mondhatjuk, minden 1000-ik jut Magyarországra, a hazai 1736 darabos szám ismeretében. Látható az is, hogy a hazai piac mennyire nem az erős magánvásárlói rétegre alapoz, nálunk az 1-es sorozat alig megy, míg az 5-ös széria a felső-középkategória, nagyon erős eladásokat produkál.

A BMW rendkívül ügyes abban, hogyan adagolja újdonságait, amelyekből most sem lesz hiány. Átekintve az idei első negyedévet: jön a 6-os sorozat Coupé, Cabrio, Gran Coupe frissítése, valamint az M6 frissítése is. Hamarosan érkezik a BMW 2-es Cabrio is és a konszernbe tartozó MINI legerősebb újdonsága a MINI John Cooper Works (JCW) is. Szintén az idei első negyedév, de már meg is érkezett a BMW 1-es sorozat frissítése (legalábbis képeken már bemutatták) és hát itt az új X6-os is, a márka talán legmegosztóbb autójának második generációja.

Mint fent is említettük a BMW X6 jelenléte mára sem a bajor márka, sem úgy globálisan, az autók világában nem megkérdőjelezhető. A típus 2008-as megjelenése óta 260 ezer darabot adtak el belőle és Magyarországon is több, mint 700 darabot értékesített belőle a forgalmazó.

BMW X6 - galéria
D.P.

Az új X6 semmivel nem lett „szebb” mint elődje. A Sports Activity Coupé (SAC) kategória megteremtője továbbra is hatalmas, uralkodó autó. A legnagyobb erőssége minden bizonnyal a letaglózó jelenlét.

Ennek a filozófiának a jegyében, a második generáció külsejében nem is sokat módosult, a sziluett maradt, sőt keményítettek valamit a vonalakon, a hátsó sárvédő éles kontúrt kapott, hogy sportosabbnak hasson az összkép. Persze 170 centis magassággal és közel ötméteres hosszal (4909 mm) továbbra sem lehet lapos spotautót csinálni. Ami a további meghatározó elemeket illeti, a lámpák a mostani modellsorozat szögletesebb formáit követik és nem meglepő módon, a kistestvérre, a BMW X4-re hasonlít leginkább az új X6-os. A méretadatokat tekintve, látszik hogy nem volt panasz az elődre, a tengelytáv nem változott, a csomagtér mérete nőtt szerény 10 literrel, 580 literesre.

Az utastérben sem találkozni formailag forradalmi újdonságokkal, a tér hatalmas, a komfortülések kimagasló minőségűek, a központi kijelző mérete már 9,2 col is lehet, az online szolgáltatások köre jelentősen bővült. A hajtáslánc továbbra is stabil eleme a ZF 8-fokozatú automatája, ami még az ilyen böhöm testű, kéttonnás autóknál is a takarékosság záloga.

A legfontosabb vezetési asszisztens rendszerek.
D.P.

A bemutatóra hozott és igazán rövid menetpróbán átesett X6-os a tulajdonképpeni konszolidált modell, az X6 xDrive30d volt. A 3.0 literes dízelmotor a TwinPower változó geometriájú feltöltővel 258 lóerős teljesítményű, amely csekély 13 lóerővel több, mint az előző szériáé. A motor forgatónyomatéka maximumát is feljebb vitték 20 Nm-rel 560 Nm-re. Mindezen paraméterek ebben a 2040 kilós autóban is tökéletesen kiszolgálják a dinamikus autózásra vágyók igényeit. A 100-as sprint Sport+ módban alig 6,7 másodpercig tart hivatalosan, de a mindez igazán nem is érződik a hatalmas kaszniban ülve.

Mivel ebben a kategóriában, a mondhatni ésszerűnek tekinthető 30d-nél sokan, jóval többet akarnak, természetesen teljesítményszintben is a csillagos ég a határ. A benzinesek közt a V8-as 4.4 literes motorú 50i, 450 lóerővel már nagyon más világ, míg a gázolajos háromturbós M50d 381 lóerős változata szintén nem szerénykedni való. A trónon pedig  ott csücsül majd az X6M, a maga rettenetes 575 lóerős teljesítményével.

Az új X6-tal kapcsolatban már csak egy kellemetlen hír maradt. Semmivel nem lett olcsóbb:

D.P.

 

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés