„Remélhetőleg nem töri össze mindet Bond” – jegyezte meg a gyártó, Aston Martin főnöke, az angol sportkupé legújabb darabjának, a DB10-nek a bemutatója kapcsán.
Az a bizonyos tíz darab viszont szinte teljes egészében kézi összeszereléssel készül majd a vállalat gaydoni üzemében. Ezzel a szériával a legritkább Aston Martinok közé fog tartozni azonnal a kocsi, ugyanakkor sok dizájnelemet tartalmaz, amelyeket viszontláthatunk majd az elkövetkező évek sorozatgyártású Astonjain.
A legfontosabb stíluselemek, az élesebb, erősebb karosszéria-vonalak, a jelenlegi modelleknél rövidebb hátsó, amelyek így együtt egy zömökebb autót formáznak. A hűtőrács 100 százalékig astonos, bár mostani rácsnál sokkal alacsonyabb és szélesebb ívű. A fényszórók mérete is jelentősen csökkent. Az A-oszloptól induló oldalablakok vonala teljesen új, ez a részlet idézi vissza a koncepcióként bemutatott DP100-as autót.
A kocsi mechanikai szerkezetéről lényegében semmit nem mondtak, viszont sejthetően a nemrégiben kötött Mercedes-AMG–Aston Martin-megállapodás alapján a németek valamelyik nagymotorja kerül majd bele.
Érdekes kérdés, hogy a gyártó miért lövi el a DB10-es szériaszámot tíz autóra, de mivel ezt annyira James Bond-autónak szánják, inkább úgy döntöttek, hogy a következő nagyszériás autó legyen DB11 vagy DB12.
A Bond-széria és az Aston Martin kapcsolata éppen 50 éves, az első ilyen autó az 1964-es Goldfingerben tűnt fel, az volt a DB5. A következő film várhatóan 2016-ban kerül a mozikba, és jelenleg Bond 24 munkacímen folynak a munkálatai.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.