Michelisz Norbert, a Túraautó-vb (WTCC) idei szezonjának legjobb Honda-pilótája a héten Spanyolországban tesztelt a japán márka gyári csapatának kötelékében. A pontvadászatot a 4. pozícióban záró versenyző elégedett a lehetőséggel és a tapasztalatokkal, ugyanakkor hangsúlyozza: a jövőjéről még mindig nem született döntés.
Hivatalos blogján a magyar pilóta arról számolt, hogy a WTCC-évadot lezáró makaói hétvégén tudta meg, hogy az olasz JAS Motorsport által működtetett gyári Honda-alakulat bevonja a tesztprogramjába. A versenyző szerint az, hogy autóba ülhetett a Motorlabnd Aragon versenypályán, elsősorban az idei szereplésének volt köszönhető,
„Tudom, most sokan kombinálnak, hogy mit is jelenthet az, hogy a gyári csapattal teszteltem, de szeretném nyilvánvalóvá tenni, hogy még semmilyen döntés sem született a jövőmmel kapcsolatban” – írta Michelisz, akiről köztudott, hogy tárgyalásokat folytat a gyári Honda-különítménnyel.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/43dd7dc7-bfb2-4889-9114-9b07db15d563.jpg)
A Zengő Motorsport pilótája 80 kört, összesen 400 kilométer autózott: „Ennyit korábban soha egyetlen teszten sem mentem egy nap leforgása alatt. Jól éreztem magam az autóban, voltak újítások a karosszérián és a motorban. Csak nekem volt új a felfüggesztés is, hiszen a két gyári versenyző a szezon végén már használta az új lengéscsillapítókat, amiket mi azért nem próbáltunk ki, mert nem akartunk kockáztatni finomhangolás nélkül. Most, hogy volt lehetőségem a két verziót közvetlenül egymás után kipróbálni, azt mondom, talán hibát követtünk el. Az új felfüggesztés kézzelfogható javulást hozott időeredményekben is.”
Michelisz a gyakorláson kénytelen volt nélkülözni állandó versenymérnökét, Bári Gergőt, de a blogposztban leszögezte, hogy reményei szerint a későbbi teszteken – „ha a jövőben is kapok ilyen lehetőséget” – a magyar szakemberrel is dolgozhat. „A szerelőgárda Monteiro és Tarquini teamjéből állt össze, a mérnökcsapat viszont egy a versenyhétvégéktől független alakulat volt. Ők irányítják a tesztprogramot, és az autó fejlesztéséért felelnek, lényegében csak az ilyen teszteken vannak jelen, a futamokon nem” – írta a pilóta, aki rámutatott: a Civic WTCC fejlesztési munkálatainak oroszlánrészét a pilótakeret legrutinosabb tagjára, Gabriele Tarquinire bízza a Honda, így az olasz veterán két napon át körözött az autóval, míg a másik gyári pilóta, Tiago Monteiro ezúttal csak jelen volt a gyakorláson, de nem ült volán mögé.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8efb7303-896e-43b2-83bf-37a2c91541e7.jpg)
Michelisz szerint a domináns formával debütáló, az egyéni- és a konstruktőri vb-címet is begyűjtő Citroentől csúnya vereséget szenvedő Honda „5-6 hasonló tesztet” készül bonyolítani a következő idény rajtjáig és ez – mint fogalmazott – „mutatja a Honda elkötelezettségét a WTCC-program iránt”, ugyanakkor „korai lenne jóslatokba bocsátkozni, hogy ez elég lehet-e a Citroenek utoléréséhez”.
„Egyelőre nem tudom, hogy ez a teszt egyszeri alkalom volt-e, vagy lesz folytatása is. Feltételezem, ez attól is függ, mennyire voltak elégedettek velem Spanyolországban. Én bízom benne, hogy nem okoztam csalódást, úgy vettem észre, hogy tudták hasznosítani a visszajelzéseimet. Az biztos, hogy szakmailag nekem óriási ugrás lenne, ha a továbbiakban is részt tudnék venni az autó fejlesztésében” – fogalmazott a korábbi privát világbajnok.