Nagyon úgy tűnik, hogy Michelisz Norbert, a Túraautó-vb (WTCC) magyar fenegyereke ismét olyat mutathat, amilyet korábban még egyetlen hazai autóversenyző sem tudott: sajtóértesülések szerint minden esély megvan arra, hogy a korábbi privát világbajnokot 2015-ben már a Honda gyári csapatának kötelékében lássuk viszont.
Michelisz esetleges gyár hondás szerepvállalásáról egész évben lehetett különféle pletykákat hallani, jóllehet, a japán márka idei gyengélkedését látva sokan úgy gondolták, hogy a magyar pilóta jobban jár, ha nevelőegyüttesénél, a Zengő Motorsportnál marad és privát pilótaként folytatja pályafutását.
Mivel a WTCC múlt héten Japánban, a Honda fennhatósága alá tartozó suzukai pályán szerepelt, elméletileg bejelentésre is lehetett számítani, ilyesmire azonban nem került sor. Ennek ellenére az esély továbbra is megvan, olyannyira, hogy a Blikk már a Honda pénzügyi ajánlatáról is hallott ezt-azt: a lap szerint a japánok a jelenlegi bérének sokszorosával, évi 250 ezer eurós fizetéssel csábítgatják a magyar klasszist.
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, sem Michelisz, sem jelenlegi munkaadója, sem pedig a Honda nem kommentálja az ügyet. Norbi egy fordulóval az évad vége előtt a Honda-flotta legjobb tagjaként az egyéni ponttáblázat 4. helyén állomásozik, a gyári csapat két versenyzőjét, Tiago Monteirót és Gabriele Tarquinit is megelőzi: a Blikk informátora szerint ennek is kulcsfontosságú szerepe van abban, hogy a japán márka kiszemelte magának a pilótát.
Norbi egyébként a TouringCarTimes című online szaklapnak nyilatkozva múlt vasárnap, a suzukai futamok után óvatosan nyilatkozott az esetleges jövő évi gyári státuszról: „A dolgok jelenlegi állása szerint 2015-ben minden így marad, Tiago és Gabriele személyében két nagyon jó, tapasztalt versenyzőjük van. Várunk és meglátjuk, hogy mi történik. Elégedett vagyok a mostani csapatommal, folyamatosan javulunk, így majd meglátjuk, hogy mit tartogat a jövő” – idézte a portál a versenyzőt.
Nagy kérdés, hogy Michelisz szerződtetése hogyan szabná át a Honda jelenlegi felállását: akár az is előfordulhat, hogy valamelyik jelenlegi gyári pilóta helyét kapná meg, ugyanakkor az is benne van a pakliban, hogy a japánok a bajnoki címmel debütáló Citroenhez hasonlóan egy harmadik autót is indítanak a 2015-ös idényben. William de Braekeleer, a Honda európai sportosztályának menedzsere a közelmúltban megszellőztette, hogy nem elképzelhetetlen a bővülés: a szakember Suzuka magasságára ígért tájékoztatást, ám ez továbbra is várat magára.