A kisköbcentis turbómotorok, hibridek és elektromos autók között elvétve azért még akad néhány tisztességes V8-as motorral szerelt újdonság a párizsi mustrán, melyek között sportautó, luxuslimuzin és több luxusterepjáró is szerepel.
Amikor már a BMW is háromhengeres turbómotort rak a legújabb hibrid sportautójába mindenképpen említést érdemelnek azok a modellek, amikben még találkozni V8-as motorral. Sajnos ezek egyre kevesebben vannak, éppen ezért meg kell becsülni őket, így összeszedtük mi is azokat az újdonságokat, amikben még nem a mesterséges hanggenerátorból jön a dübörgés, ha lenyomjuk a gázpedált.
Ferrari 458 Speciale A
Lehet rossz szemmel nézni a Ferrarira, hogy a világ egyik legértékesebb márkanevét kihasználva mindenféle haszontalan dolgot rásóznak a rajongókra a plüssmacitól kezdve, a parfümön át, egészen a teljes ruhakollekcióig, de egyrészt nem kötelező ezeket megvenni, másrészt pedig amíg ilyen autókat gyártanak, addig bármit elnéz nekik az ember. A nyitott tetős 458 Speciale gyakorlatilag az egyetlen újdonság a párizsi mustrán, amiben még feltöltő nélküli V8-as motor dolgozik, ráadásul nem is akármilyen. 4.5 literes hengerűrtartalmából 605 lóerőt csaltak elő az olasz mérnökök, amivel sokkal többet már nem is nagyon lehet kihozni egy utcai használatra szánt szívó V8-ból. Mivel a Ferrarinál is közeleg a turbókorszak, jövedelmező befektetésnek számít az a 499 példány, amit elkészítenek belőle.
Mercedes-Benz AMG GT
A sirályszárny ugyan a múlté, de így is minden idők egyik legszebb csillagos járgányaként emlegetik az AMG GT-t. A Porsche 911 riválisának szánt sportkupét 4.0 literes, duplaturbós, V8-as egység repíti, az alapváltozat esetében 462, míg a GT S-ben 510 lóerővel. Az újdonság álló helyzetből százra 3,8 másodperc alatt gyorsul (a GT 4.0 másodperc alatt), amely nagyjából annak felel meg, amelyet az SLS AMG is tudott. Végsebesség vonatkozásában a régi modell felé billen a mérleg: a sirályszárnyas veszedelem elektronikus leszabályozás mellett 317 kilométer/órás sebességre volt képes, míg az utód a gyári közlés szerint 310 kilométer/órát tud majd, igaz jóval kedvezőbb áron, mint az SLS AMG.
Mercedes-Benz C63 AMG
Amikor a Mercedes-Benz fél évvel ezelőtt bemutatta az új C-osztályt leginkább azt hangoztatták a németek, hogy egy kicsinyített S-osztályként lehet rá tekinteni. A kényelmet, biztonságot, eleganciát és prémium szolgáltatásokat preferáló vásárlók körében ez telitalálatnak bizonyult, a sportosabb sofőröknek azonban a bajor konkurencia jelentette kézenfekvő választást. Egészen mostanáig, ugyanis a stuttgartiak Párizsban bemutatták a C63 AMG sportmodellt, amely megkapta a nemrég leleplezett AMG GT sportkupé 4.0 literes biturbó V8-as motorját és a szükséges sportos kiegészítőket, valamint műszaki csemegéket. Új fejlesztésű V8-as motorja alapesetben 476 lóerőt és 650 Nm maximális nyomatékot produkál, a C63 AMG S modellben pedig 510 tagú a ménessel és 700 Nm-es csúcsnyomatékkal gazdálkodhat a tulajdonos, ami szinte már szupersportautós magasságokba emeli. Reméljük, hogy az előd szívó V8-asa után ez is hasonlóan élvezetes lesz.
Lexus RC-F
A hibridekkel népszerűvé vált Lexus-nál is tudják, hogy egy sportautóba milyen motor passzol a legjobban, ennek megfeleően az IS-F 5.0 literes, feltöltő nélküli V8-as motoját pakolták a BMW M4 ellenfelének szánt vadiúj RC-F-be. Az európai porondon még nem nagyon találkozhattunk vele, mivel azonban már év elején leleplezték, a külföldi szaksajtó rá is ereszthette a kezét. Az első benyomások alapján kissé alulmarad a BMW-hez képest, de a 450 lóerő feletti teljesítményével minden benzinvérű sofőrnek széles mosolyt csal az arcára.
Bentley Mulsanne Speed
A Mulsanne legújabb csúcsváltozata jogosan érdemelte ki a “Speed” megkülönböztetést, ugyanis a britek jelentősen átdolgozták a motorházteteje alatt dolgozó 6.75 literes ikerturbós V8-as blokkot, melynek eredményeként 530 lóerőt és 1100 Nm maximális nyomatékot csaltak elő. Még ezek ismeretében is döbbenetes, hogy a 2,7 tonnás luxuslimuzin 4,9 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet, a végsebessége pedig 305 kilométer/óra.
BMW X6
A bajorok kupésított luxusterepjárójának második generációja kevésbé megosztó formavilágot kapott, mint a stílusteremtő elődje, de mivel azóta sincsen igazi ellenfele, leszámítva talán az egy számmal kisebb Range Rover Evoque-ot, az új X6 is hasonló sikerekre számíthat. Főleg úgy, hogy tágasabb lett, és továbbra is rendelhető 4.4 literes duplaturbós V8-as motorral, melynek teljesítménye 450 lóerő és 650 Nm. A nulla-százas sprintet 4,8 másodperc alatt futja, a végsebessége pedig szokás szerint 250 kilométer/óránál van limitálva. Az opcionális M Sport csomaggal ráadásul még sportosabbá és fenyegetőbbé lehet tenni, amíg meg nem érkezik az igazi M-es változat.
Range Rover Sport SVR
A leggyorsabb terepjáró a Nürburgringen. Furcsa, hogy ezt pont a Range Rover egyik modelljének selling pointja, hiszen a britek modelljei mindig is inkább az igazi terepjárós vonalat képviselték, fejlett terepezős képességekkel. Az alapmodell persze most is kimagaslóan teljesít ezen a téren, de a Premier League focistáinak valószínűleg sokkal fontosabb, hogy edzés után legyorsulhassák vele a csapattárs sportkocsiját. Erre pedig tökéletes a Range Rover Sport SVR, hiszen 5.0 literes, kompresszoros V8-as motorja 550 lóerőt és 680 Nm maximális nyomatékot szabadít az aszfaltra az összkerék-hajtáson keresztül. 4,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, a végsebessége pedig 260 kilométer/óra. Alapáron 21 colos kerekekkel szerelik, de egy kis felárért cserébe rendelhető 22 colos felnikkel is, 295/40-es gumikkal szerelve. Hurrá.
Ferrari 458 Speciale A
Lehet rossz szemmel nézni a Ferrarira, hogy a világ egyik legértékesebb márkanevét kihasználva mindenféle haszontalan dolgot rásóznak a rajongókra a plüssmacitól kezdve, a parfümön át, egészen a teljes ruhakollekcióig, de egyrészt nem kötelező ezeket megvenni, másrészt pedig amíg ilyen autókat gyártanak, addig bármit elnéz nekik az ember. A nyitott tetős 458 Speciale gyakorlatilag az egyetlen újdonság a párizsi mustrán, amiben még feltöltő nélküli V8-as motor dolgozik, ráadásul nem is akármilyen. 4.5 literes hengerűrtartalmából 605 lóerőt csaltak elő az olasz mérnökök, amivel sokkal többet már nem is nagyon lehet kihozni egy utcai használatra szánt szívó V8-ból. Mivel a Ferrarinál is közeleg a turbókorszak, jövedelmező befektetésnek számít az a 499 példány, amit elkészítenek belőle.
Mercedes-Benz AMG GT
A sirályszárny ugyan a múlté, de így is minden idők egyik legszebb csillagos járgányaként emlegetik az AMG GT-t. A Porsche 911 riválisának szánt sportkupét 4.0 literes, duplaturbós, V8-as egység repíti, az alapváltozat esetében 462, míg a GT S-ben 510 lóerővel. Az újdonság álló helyzetből százra 3,8 másodperc alatt gyorsul (a GT 4.0 másodperc alatt), amely nagyjából annak felel meg, amelyet az SLS AMG is tudott. Végsebesség vonatkozásában a régi modell felé billen a mérleg: a sirályszárnyas veszedelem elektronikus leszabályozás mellett 317 kilométer/órás sebességre volt képes, míg az utód a gyári közlés szerint 310 kilométer/órát tud majd, igaz jóval kedvezőbb áron, mint az SLS AMG.
Mercedes-Benz C63 AMG
Amikor a Mercedes-Benz fél évvel ezelőtt bemutatta az új C-osztályt leginkább azt hangoztatták a németek, hogy egy kicsinyített S-osztályként lehet rá tekinteni. A kényelmet, biztonságot, eleganciát és prémium szolgáltatásokat preferáló vásárlók körében ez telitalálatnak bizonyult, a sportosabb sofőröknek azonban a bajor konkurencia jelentette kézenfekvő választást. Egészen mostanáig, ugyanis a stuttgartiak Párizsban bemutatták a C63 AMG sportmodellt, amely megkapta a nemrég leleplezett AMG GT sportkupé 4.0 literes biturbó V8-as motorját és a szükséges sportos kiegészítőket, valamint műszaki csemegéket. Új fejlesztésű V8-as motorja alapesetben 476 lóerőt és 650 Nm maximális nyomatékot produkál, a C63 AMG S modellben pedig 510 tagú a ménessel és 700 Nm-es csúcsnyomatékkal gazdálkodhat a tulajdonos, ami szinte már szupersportautós magasságokba emeli. Reméljük, hogy az előd szívó V8-asa után ez is hasonlóan élvezetes lesz.
Lexus RC-F
A hibridekkel népszerűvé vált Lexus-nál is tudják, hogy egy sportautóba milyen motor passzol a legjobban, ennek megfeleően az IS-F 5.0 literes, feltöltő nélküli V8-as motoját pakolták a BMW M4 ellenfelének szánt vadiúj RC-F-be. Az európai porondon még nem nagyon találkozhattunk vele, mivel azonban már év elején leleplezték, a külföldi szaksajtó rá is ereszthette a kezét. Az első benyomások alapján kissé alulmarad a BMW-hez képest, de a 450 lóerő feletti teljesítményével minden benzinvérű sofőrnek széles mosolyt csal az arcára.
Bentley Mulsanne Speed
A Mulsanne legújabb csúcsváltozata jogosan érdemelte ki a “Speed” megkülönböztetést, ugyanis a britek jelentősen átdolgozták a motorházteteje alatt dolgozó 6.75 literes ikerturbós V8-as blokkot, melynek eredményeként 530 lóerőt és 1100 Nm maximális nyomatékot csaltak elő. Még ezek ismeretében is döbbenetes, hogy a 2,7 tonnás luxuslimuzin 4,9 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet, a végsebessége pedig 305 kilométer/óra.
BMW X6
A bajorok kupésított luxusterepjárójának második generációja kevésbé megosztó formavilágot kapott, mint a stílusteremtő elődje, de mivel azóta sincsen igazi ellenfele, leszámítva talán az egy számmal kisebb Range Rover Evoque-ot, az új X6 is hasonló sikerekre számíthat. Főleg úgy, hogy tágasabb lett, és továbbra is rendelhető 4.4 literes duplaturbós V8-as motorral, melynek teljesítménye 450 lóerő és 650 Nm. A nulla-százas sprintet 4,8 másodperc alatt futja, a végsebessége pedig szokás szerint 250 kilométer/óránál van limitálva. Az opcionális M Sport csomaggal ráadásul még sportosabbá és fenyegetőbbé lehet tenni, amíg meg nem érkezik az igazi M-es változat.
Range Rover Sport SVR
A leggyorsabb terepjáró a Nürburgringen. Furcsa, hogy ezt pont a Range Rover egyik modelljének selling pointja, hiszen a britek modelljei mindig is inkább az igazi terepjárós vonalat képviselték, fejlett terepezős képességekkel. Az alapmodell persze most is kimagaslóan teljesít ezen a téren, de a Premier League focistáinak valószínűleg sokkal fontosabb, hogy edzés után legyorsulhassák vele a csapattárs sportkocsiját. Erre pedig tökéletes a Range Rover Sport SVR, hiszen 5.0 literes, kompresszoros V8-as motorja 550 lóerőt és 680 Nm maximális nyomatékot szabadít az aszfaltra az összkerék-hajtáson keresztül. 4,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, a végsebessége pedig 260 kilométer/óra. Alapáron 21 colos kerekekkel szerelik, de egy kis felárért cserébe rendelhető 22 colos felnikkel is, 295/40-es gumikkal szerelve. Hurrá.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |