3082 darab Ferrari F458 Italiat és F458 Spidert kell visszavinni egy biztonsági előírás miatt Amerikában. A helyzet az, hogy az említett két modell csomagtartójába bárki beszorulhat.
Nyilván két kérdés azonnal megfogalmazódik; az első, miért nem használják az ajtót az amerikaiak inkább ki- és beszállásra, illetve ki fér be egyáltalán egy Ferrari csomagtartójába?
A második kérdésre a válasz egyértelműen: senki (230 literes a csomagtere a 458 Italianak), de az előírás az előírás, az USA-ban nyithatónak kell lennie belülről is egy autó csomagtartójának. Az említett Ferrariknál a rendszer egyébként megvan, csak nem teljesen előírásszerű, mert bentről nem teljesen nyitja a csomagtartót, csak résnyire oldja a fedelet, amelyet ez után – hasonlóan mint egy motorháztetőt – kell kintről nyitni – írja a CNN Money.
Az ilyen szabályoknak nyilván a gyártók zaklatásán kívül a leginkább az az értelme, ha egy balesetnél, az ajtók úgy sérültek, hogy azokat nem lehet nyitni, akkor a kocsiban rekedt embernek legalább legyen még egy esélye a kijutásra. (Bár ez a Ferrari esetében szintén kérdéses.) Kicsit utánakeresve kiderül, évente 10-20 ember is meghalt korábban csomagtaróba zárva az államokban, köztük olyanok, akiket elraboltak. A valójában veszélyeztetett csoport a gyerekeké, akik óvatlanul bezárhatják magukat a csomagtartóba játék közben.
Mindenesetre vihetik vissza 200 ezer dolláros autóikat a tulajdonosok egy elég macerás javításra.
A második kérdésre a válasz egyértelműen: senki (230 literes a csomagtere a 458 Italianak), de az előírás az előírás, az USA-ban nyithatónak kell lennie belülről is egy autó csomagtartójának. Az említett Ferrariknál a rendszer egyébként megvan, csak nem teljesen előírásszerű, mert bentről nem teljesen nyitja a csomagtartót, csak résnyire oldja a fedelet, amelyet ez után – hasonlóan mint egy motorháztetőt – kell kintről nyitni – írja a CNN Money.
Az ilyen szabályoknak nyilván a gyártók zaklatásán kívül a leginkább az az értelme, ha egy balesetnél, az ajtók úgy sérültek, hogy azokat nem lehet nyitni, akkor a kocsiban rekedt embernek legalább legyen még egy esélye a kijutásra. (Bár ez a Ferrari esetében szintén kérdéses.) Kicsit utánakeresve kiderül, évente 10-20 ember is meghalt korábban csomagtaróba zárva az államokban, köztük olyanok, akiket elraboltak. A valójában veszélyeztetett csoport a gyerekeké, akik óvatlanul bezárhatják magukat a csomagtartóba játék közben.
Mindenesetre vihetik vissza 200 ezer dolláros autóikat a tulajdonosok egy elég macerás javításra.