Autó hvg.hu 2014. szeptember. 24. 19:46

Félezer lóerővel érkezett az új Mercedes-Benz C63 AMG

A C-osztály csúcsváltozata biturbó V8-as motort kapott, amely alapesetben 476, az S modellben pedig 510 lóerőt produkál, lepipálva nagy rivális BMW M3-at.

Amikor a Mercedes-Benz fél évvel ezelőtt bemutatta az új C-osztályt leginkább azt hangoztatták a németek, hogy egy kicsinyített S-osztályként lehet rá tekinteni, hiszen nem csak a formavilága, de az autó egész karaktere a csúcsmodellre hajaz.

A kényelmet, biztonságot, eleganciát és prémium szolgáltatásokat preferáló vásárlók körében ez telitalálatnak bizonyult, a sportosabb sofőröknek azonban a bajor konkurencia jelentette kézenfekvő választást. Egészen mostanáig, ugyanis a stuttgartiak bemutatták a C63 AMG sportmodellt, amely megkapta a nemrég leleplezett AMG GT sportkupé 4.0 literes biturbó V8-as motorját és a szükséges sportos kiegészítőket és műszaki csemegéket.

Mercedes

A jövő heti Párizsi Autószalonon debütáló C63 AMG a száraz adatok alapján több szempontból is előnyben van a nagy rivális BMW M3-hoz képest. Egyrészt azonnal kapható lesz kombiként is, ami a sportos családapák szívét hódíthatja el, másrészt pedig a már említett új fejlesztésű V8-as motorja alapesetben 476 lóerőt és 650 Nm maximális nyomatékot produkál, szemben az M3 sorhatos motorjának 431 paripájával. A C63 AMG S modellben ráadásul 510 tagú a ménessel és 700 Nm-es csúcsnyomatékkal gazdálkodhat a tulajdonos, ami szinte már szupersportautós magasságokba emeli.
 
Ilyen teljesítményadatok mellett nem meglepő, hogy a C-osztály sportváltozata 4,1 másodperc alatt abszolválja a 0-100-as sprintet, a végsebessége pedig a szokásos 250 kilométer/órás tempónál van elektronikusan limitálva. Az önzáró differenciálművel ellátott hátsó tengelyre az AMG Speedshift hétfokozatú automataváltó segítségével érkezik az erő, amely a Mercedes szerint gyorsabb, mint valaha.

Mercedes
Mercedes

Az úttartásról az AMG adaptív sportfutóműve gondoskodik, melynek három állása van, így több száz kilométeres utazásnál és versenypályán is elemében van az autó. A hétköznapi használhatóság jegyében az alapváltozatot 18 colos felnikkel szerelik, míg az S modell eggyel nagyobb kerekeken gurul, és akár kompozit fékrendszer is rendelhető hozzá. Jó hír az öblös hangú, durrogó kipufogók kedvelőinek, hogy egy kis felárért sportkipufogó rendszer is rendelhető az autóhoz, amit vétek lenne kihagyni a V8-as motor miatt.

A Mercedes-Benz C 63 AMG formavilágát tekintve továbbra is inkább az elegancia felé húz a BMW M3 látványos légterelőivel szemben, de az AMG kiegészítők, a nagyobb légbeömlők, és az utastérben uralkodó sportos hangulat egyértelművé teszi, hogy az autó duhajkodásra termett. Aki esetleg még több külsőségre vágyik, annak elérhető lesz az Edition 1 kivitel, amely 19 colos kerekekkel, és egyéb optikai kiegészítőkkel adja a világ tudtára, hogy nem éri meg levillogni az autópályán.

Mercedes
Mercedes

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.