A svédek hosszas információ-morzsázás után végre leleplezték az XC90 új verzióját.
Sokan a Volvo utolsó esélyének is tekintik az új SUV megjelenését, amely megtestesíti a vállalat hosszú távú stratégiáját. Adatok szerint a kocsi fejlesztésére több mint 8 milliárd eurót költöttek, ennek megfelelően rettentően sokat is várnak az újdonságtól. Számszerűsítve azt, hogy hozzásegítse a márkát a jelenlegi 400 ezres eladásai megduplázáshoz 2020-ra.
A Volvo XC90 olyan fontos és sikeres autója a svédeknek, hogy a mai napig szinte változatlan formában tudják a piacon tartani 12 éve, amely például a biztonság terén még mindig kiemelkedően teljesít. Egy ilyen hátterű modell utódját elkészíteni valóban életbevágó kihívás, a jelenleg kínai pénzből finanszírozott presztizsmárkának.
A vadonatúj XC90 az első olyan modell, amely a Volvo méretezhető termékarchitektúrájával (Scalable Product Architecture/SPA) készül. Külsőre a szokásosnak is nevezhető letisztult skandináv formai egyszerűség jellemzi, amely megkapta a dizájnmodellen bemutatott T-kivágású lámpatesteket. A kocsi jóval alacsonyabb is mint elődje, amivel sportosabb lett. A hajtásról gondoskodó Drive-E jelű motorcsalád is egészen új. A csúcsmotor, T8-as jelöléssel, egy 2.0 literes négyhengeres turbós benzines, 80 lovas elektromotorral kieegészülve, amellyel az összteljesítménye 394 lóerő. Európában ugyanakkor a legnépszerűbb a 187 lovas négyhengeres dízel (D4) lehet.
A kocsi nagy újdonsága még, hogy a hagyományos középkonzol helyett tabletszerű érintőképernyős kezelőegység kapott helyet, ténylegesen gombok nélkül, további finomság a kristályból készült váltógomb. A második sorban három különálló, állítható háttámlájú ülés található, míg a harmadik sor ülései 170 centiméteres testmagasságig kényelmesek.
Az XC90-es hivatalos bemutatója október elején a Párizsi Autószalonon lesz, a forgalmazást várhatóan jövő év elején kezdik.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |