A Cayenne külsején apró módosítások történtek, a motorháztető alatt azonban jelentős a változás.
A Porsche Cayenne második generációja 2010 óta a piacon van, így esedékessé vált egy kis modellfrissítés, amelyet most lepleztek le a stuttgartiak. A facelift hozományaként számos apró módosítást eszközöltek a németek a sportos SUV formatervén, nagyobb lett például a hűtőmaszk, és átrajzolták a lökhárítókat, valamint kontúrosabb megjelenést kapott a motorháztető. Szintén újdonság, hogy a Diesel és az S modelleknél széria a bi-xenon fényszóró a LED-es nappali menetfénnyel, továbbá a Turbo esetén LED-es fényszóró is rendelhető.
A ráncfelvarrás részeként a motorpaletta is megújul, a korábbi 4.8-as szívó V8-as motort leváltja a jóval takarékosabb, de nagyobb teljesítményű 3.6 literes biturbó V6-os blokk. A teljesen saját fejlesztésű hathengeres erőforrás 420 lóerőt és 550 Nm maximális nyomatékot produkál, melyek közül utóbbi már 1350-es fordulatszámtól rendelkezésre áll egészen 4500-ig. Az új motorral 5,5 másodperc alatt van százon a Cayenne, a végsebessége pedig 259 kilométer/óra.
Szintén újdonság a hálózatról is tölthető Cayenne S E-Hybrid, melynek mozgatásáról egy 3.0 literes, 333 lóerős V6-os benzinmotor és egy 95 lóerős elektromotor párosa gondoskodik, 416 lóerős és 590 Nm-es összetett teljesítménnyel. A műszaki újdonságok között megemlítendő még a komfortosabbra hangolt futómű és az új multifunkciós kormánykerék, valamint a továbbfejlesztett start-stop rendszer.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |