Autó hvg.hu 2014. július. 24. 08:30

Már Argentínában a WTCC-s mezőny versenyautói

Hosszú hajóút után partot ért Dél-Amerikában az a teherhajó, amely Túraautó-vb (WTCC) versenyautó-flottáját szállította az idei nyolcadik forduló helyszínére, Argentínába.

A mezőny az autókat és a felszereléseket július 5-én indította útnak a Hamburg Süd Liner társaság Cap San Rafael nevű teherhajójával, amely július 22-én kötött ki Buenos Airesben. A fejleményről az FIA harmadik számú világbajnoki sorozatának hivatalos Twitter-mikroblogja számolt be.

„17 tengeren töltött nap után a WTCC autói megérkeztek Argentínába” – közölték a sorozat szervezői.
Honda Civic WTCC
FIA WTCC
Néhány napja kiderült az is, hogyan alakulnak a büntetősúlyok az évad európai szakaszának lezárultát követő első viadalon. Az idén domináns formával debütáló Citroen versenygépei ezúttal is 60 kilogramm ballasztot cipelnek majd, míg az oroszországi és belgiumi fordulóban nyújtott teljesítmény alapján a brit RML műhely által gyártott Chevrolet Cruze WTCC-k a korábbi 20 helyett már 40 kilogrammnyi pluszsúllyal lesznek kénytelenek versenyezni.

A mezőny négy Honda Civic WTCC-je – közöttük Michelisz Norbert versenygépe – marad a plusz 20 kilogrammnál, míg a satnyán, gyatrán teljesítő Lada Granták ezúttal is büntetősúly nélkül versenyezhetnek.

Az augusztus 2-3-án tartandó argentin forduló helyszíne a Termas de Rio Honda versenypálya lesz, ahol az első teljes idényében káprázatos teljesítményt nyújtó és a vb-tabellát vezető Citroen-pilótára, a helyi színeket képviselő José Maria Lopezre irányul majd a legnagyobb figyelem. A pilóta tavaly egy BMW volánja mögött futamgyőzelemmel debütált a vb-sorozat és a helyi közönség ezúttal is sokat vár tőle.
José Maria Lopez
FIA WTCC
„A vállaimra nehezedő terhet már sokkal nagyobbnak érzem” – nyilatkozta Lopez. „Egyelőre boldog vagyok, de realistának kell maradnom és tudnom kell, hogy semmi nem megy egykönnyen. Az ázsiai futamok biztosan nagyon nehezek lesznek számomra, mert még sosem versenyeztem azokon a pályákon, sem Kínában, sem Japánban, sem Makaón, a csapattársaim és riválisaim között viszont többen vannak, akik már sokszor szerepeltek arrafelé. Fontos lenne, hogy a hazai versenyemen növeljem az előnyömet annak érdekében, hogy később picit könnyebb legyen a helyzetem.”

A Citroen gyári csapatának kötelékében hajtó dél-amerikai 255 áll az élen, legközelebbi üldözője saját márkatársa, a négyszeres vb-első Yvan Muller, akit 39 egységgel előz meg.
Hirdetés