Szerdán, a Forma-1-es istállók silverstone-i tesztelésének második, egyben zárónapján a Pirelli bemutatta azokat a 18 colos abroncsokat, amelyek a vállalat reményei szerint a közeljövőben felválthatják a régóta használt 18 colos kerekeket.
Az egyedi gumiszettet a Lotus E22 típusjelű versenygépére szerelték fel, amellyel Charles Pic, a különítmény teszt- és tartalékpilótája körözött. Az olasz vállalatnál nem az új abroncs-protípusok teljesítményét vizsgálták, sokkal inkább arra voltak kíváncsiak, hogy milyenek a visszajelzések az ilyen kerekkel szerelt versenyautóval kapcsolatban
„Szerintünk a Lotus lenyűgözően néz ki ezekkel a gumikkal, ilyen rövid idő alatt is számos visszajelzést kaptunk a világ minden részéről. Ezek csak prototípus-abroncsok,d e amennyiben a csapatok azt szeretnék, hogy menjünk tovább ebbe az irányba, megvan a kapacitásunk ahhoz, hogy dolgozzunk a fejlesztéseken és viszonylag rövid idő alatt szériagyártásra érett változattal álljunk elő” – nyilatkozta a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery, aki már előljáróban is hangsúlyozta: a 18 colos abroncsok révén a Forma-1-es gumigyártás- és fejlesztés jóval relevánsabb lenne a közútra szánt gumiabroncsokra nézve is.
Amennyiben a csapatok és az FIA elszánják magukat a gumiméret megváltoztatására, előreláthatólag 2017-ben, jobb esetben egy évvel hamarabb kerülhetnek ilyen abroncsok a Forma-1-es versenyautókra.
„Szerintünk a Lotus lenyűgözően néz ki ezekkel a gumikkal, ilyen rövid idő alatt is számos visszajelzést kaptunk a világ minden részéről. Ezek csak prototípus-abroncsok,d e amennyiben a csapatok azt szeretnék, hogy menjünk tovább ebbe az irányba, megvan a kapacitásunk ahhoz, hogy dolgozzunk a fejlesztéseken és viszonylag rövid idő alatt szériagyártásra érett változattal álljunk elő” – nyilatkozta a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery, aki már előljáróban is hangsúlyozta: a 18 colos abroncsok révén a Forma-1-es gumigyártás- és fejlesztés jóval relevánsabb lenne a közútra szánt gumiabroncsokra nézve is.
Amennyiben a csapatok és az FIA elszánják magukat a gumiméret megváltoztatására, előreláthatólag 2017-ben, jobb esetben egy évvel hamarabb kerülhetnek ilyen abroncsok a Forma-1-es versenyautókra.