Újabb olyan buszok állhatnak majd forgalomba Budapesten, amelyeket a BKV-nál szereltek össze. Az alacsonypadlós Ikarusokból már három létezik, később pedig lesz még tizenöt – közölte a BKK.
Az Ikarus V127 típusú szóló buszok tizenkét méter hosszúak, alacsonypadlósak, és korszerű, a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelő dízelmotorok hajtják őket.
A buszok vételára 52 millió forint, mely további összesen 3,5 millió forintos anyagbeszerzéssel és körülbelül 2,5 millió forint értékű összeszerelési, fényezési munkával egészül ki. Utóbbi végzik majd a BKV-nál.
Az alacsonypadlós szóló Ikarus autóbuszok egy kísérleti jellegű programban, az úgynevezett PKD-konstrukcióban készülnek. Ennek lényege, hogy a gyártó csak a jármű karosszériáját gyártja le, vagyis a minden elemében új busz alkatrészek formájában érkezik a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-től a BKV-ba.
Az összeszerelést, a fényezést, a belső tér kialakítását végzi a BKV. Ezzel a módszerrel az új buszok költséghatékonyabban készülnek egy komplett jármű vásárlásához képest, ezenkívül a jármű a budapesti utasigényekre szabható.
A BKK és a BKV közötti közszolgáltatási szerződés beruházási programja alapján már elkészült három alacsonypadlós szóló Ikarus, amelyeket Budán állítottak forgalomba. Ez a három busz eddig összesen több mint 4400 kilométert tett meg, és összesen csak 3 kisebb olyan meghibásodás fordult elő, amely menetkimaradást vagy az érintett jármű lecserélését eredményezte. Az eddigi tapasztalatok tehát kedvezőek, és ezt figyelembe véve döntöttek a további 15 jármű beszerzéséről – írják a közleményben.
A BKK azt szeretné, hogy 2018-ra már csak alacsonypadlós buszok közlekedjenek Budapesten.