Meglepően jól teljesített a Túraautó Világbajnokság (WTCC) moszkvai fordulójának időmérő edzésén a Honda gyári csapatának párosa, ám ez sem volt elég a Citroen ellen. A rajtelsőséget a francia egylet vb-éllovasa, José Maria Lopez szerezte meg Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro előtt. Michelisz Norbi a 8. helyen zárta a kvalifikációt.
Javuló formát mutatott a túraautó-vb (WTCC) oroszországi fordulójának időmérő edzésén a Honda, amely idén először kapott büntetősúlyt, mégpedig 20 kilogrammnyit. A Moscow Racewayen a japán egylet gyári párosa, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiróra is jól muzsikált, de végül nem bírtak meg az évad kezdete óta domináló Citroen bajnokaspiránsával, José Maria Lopezzel.
A Honda Civic WTCC-k végig jól szerepeltek: Tarquini és Monteiro a legjobb idővel jutott tovább a Q1-ből, s az olasz veterán bírta az iramot a Q2-ben is, amikor mindössze 4 századdal kapott ki Lopeztől. Az argentin versenyzőnek a Q3-ban is sikerült a Hondák elé férkőznie: a dél-amerikai 1:38,651-es idővel végzett az élen, Tarquinire 0,226, míg Monteiróra fél másodpercet verve.
„Alig hiszem el, hogy sikerült, nagyon boldog vagyok” – értékelt az időmérő végén Lopez. „Nagyon nehéz ez a pálya. A szabadedzéseken sokat szenvedtem és idén először azt gondoltam, hogy nem leszek harcban a legjobb helyekért, ráadásul Yvan Muller nagyon jól szerepelt. Végül az időmérőn kellően magabiztos voltam az autóban.”
Tarquini úgy érezte, hogy volt sansza a pole pozíció megszerzésére: „Délelőtt nagyon jónak éreztem az autót, elégedett voltam a beállításokkal. A Q1-ben meglepődtem az új gumikon elért időmmel. Próbáltam igazítani a vezetési stílusomon, hátha javulást eredményez, de ez nem jött össze, ráadásul vétettem pár hibát is. Változtattunk pár apróságon a Q3 előtt, de ezek végül nem úgy működtek, mint ahogyan arra számítottunk. Közel jártunk a Citroenhez, meglehetett volna a pole pozíció, de nem bánkódom, elvégre a második helyről rajtolhatok.”
Monteiro mellé a Citroen korábbi kilencszeres ralivilágbajnokból lett menője, Sebastien Loeb végzett, míg Tom Chilton a ROAL Motorsport Chevrolet Cruze-ával eljutott a Q3-ig, de öt csak az 5. időt autózta. A brit versenyző a Q3-ból kiszoruló négyszeres világbajnok címvédő Citroen-menővel, Mullerrel osztozkodhat majd a harmadik rajtsoron. Őket egy Honda-sor követi a két privát menővel, a Proteam Civic WTCC-jével versenyző Mehdi Bennani, valamint a Zengő Motorsport kiválósága, Michelisz Norbert révén.
A felső ház egy Citroennel és egy Chevy Cruze-zal egészült ki: a franciák által idén először hadrendbe állított negyedik C-Elysée-vel a debütáns Ma Qing Hua a 9. időt autózta, míg a Campos Cruze-ával Hugo Valente 10. lett. Ez egyben azt is jelenti, hogy a vasárnapi második, fordított rajtrácsos futamon Valente rajtolhat az élről, Hua pedig mellőle.
A gyári csapatok közül ezúttal is a Ladák voltak a legsatnyábban: a Granta Sportok a 14-16. helyeken végeztek Rob Huff vezérletével, míg James Thompsont némi meglepetésre Mihail Kozlovszkij is maga mögé utasította. A TC1-esek közül csak a hungaroringi második futam győztese, Gianni Moribdelli végzett a Ladák mögött, mégpedig egy incidensnek köszönhetően: a Cruze-zal versenyző ex-F1-es olasz a 6-os kanyar kijáratánál kisodródott és az autója megsérült, ami jócskán hozzájárult ahhoz, hogy csak a 17. helyen végzett.
A TC2-eseknél szokás szerint Franz Engstler vitte a prímet a BMW-vel, maga mögé utasítva csapattársát, Pasquale di Sabatinót.