Autó hvg.hu 2014. június. 07. 15:32

WTCC: Javul a Honda, de nem bírtak a Citroen éllovasával Moszkvában

Meglepően jól teljesített a Túraautó Világbajnokság (WTCC) moszkvai fordulójának időmérő edzésén a Honda gyári csapatának párosa, ám ez sem volt elég a Citroen ellen. A rajtelsőséget a francia egylet vb-éllovasa, José Maria Lopez szerezte meg Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro előtt. Michelisz Norbi a 8. helyen zárta a kvalifikációt.

Javuló formát mutatott a túraautó-vb (WTCC) oroszországi fordulójának időmérő edzésén a Honda, amely idén először kapott büntetősúlyt, mégpedig 20 kilogrammnyit. A Moscow Racewayen a japán egylet gyári párosa, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiróra is jól muzsikált, de végül nem bírtak meg az évad kezdete óta domináló Citroen bajnokaspiránsával, José Maria Lopezzel.

José Maria Lopez
FIA WTCC

A Honda Civic WTCC-k végig jól szerepeltek: Tarquini és Monteiro a legjobb idővel jutott tovább a Q1-ből, s az olasz veterán bírta az iramot a Q2-ben is, amikor mindössze 4 századdal kapott ki Lopeztől. Az argentin versenyzőnek a Q3-ban is sikerült a Hondák elé férkőznie: a dél-amerikai 1:38,651-es idővel végzett az élen, Tarquinire 0,226, míg Monteiróra fél másodpercet verve.

„Alig hiszem el, hogy sikerült, nagyon boldog vagyok” – értékelt az időmérő végén Lopez. „Nagyon nehéz ez a pálya. A szabadedzéseken sokat szenvedtem és idén először azt gondoltam, hogy nem leszek harcban a legjobb helyekért, ráadásul Yvan Muller nagyon jól szerepelt. Végül az időmérőn kellően magabiztos voltam az autóban.”

Tarquini úgy érezte, hogy volt sansza a pole pozíció megszerzésére: „Délelőtt nagyon jónak éreztem az autót, elégedett voltam a beállításokkal. A Q1-ben meglepődtem az új gumikon elért időmmel. Próbáltam igazítani a vezetési stílusomon, hátha javulást eredményez, de ez nem jött össze, ráadásul vétettem pár hibát is. Változtattunk pár apróságon a Q3 előtt, de ezek végül nem úgy működtek, mint ahogyan arra számítottunk. Közel jártunk a Citroenhez, meglehetett volna a pole pozíció, de nem bánkódom, elvégre a második helyről rajtolhatok.”

Gabriele Tarquini
FIA WTCC

Monteiro mellé a Citroen korábbi kilencszeres ralivilágbajnokból lett menője, Sebastien Loeb végzett, míg Tom Chilton a ROAL Motorsport Chevrolet Cruze-ával eljutott a Q3-ig, de öt csak az 5. időt autózta. A brit versenyző a Q3-ból kiszoruló négyszeres világbajnok címvédő Citroen-menővel, Mullerrel osztozkodhat majd a harmadik rajtsoron. Őket egy Honda-sor követi a két privát menővel, a Proteam Civic WTCC-jével versenyző Mehdi Bennani, valamint a Zengő Motorsport kiválósága, Michelisz Norbert révén.

A felső ház egy Citroennel és egy Chevy Cruze-zal egészült ki: a franciák által idén először hadrendbe állított negyedik C-Elysée-vel a debütáns Ma Qing Hua a 9. időt autózta, míg a Campos Cruze-ával Hugo Valente 10. lett. Ez egyben azt is jelenti, hogy a vasárnapi második, fordított rajtrácsos futamon Valente rajtolhat az élről, Hua pedig mellőle.

Michelisz Norbert
FIA WTCC

A gyári csapatok közül ezúttal is a Ladák voltak a legsatnyábban: a Granta Sportok a 14-16. helyeken végeztek Rob Huff vezérletével, míg James Thompsont némi meglepetésre Mihail Kozlovszkij is maga mögé utasította. A TC1-esek közül csak a hungaroringi második futam győztese, Gianni Moribdelli végzett a Ladák mögött, mégpedig egy incidensnek köszönhetően: a Cruze-zal versenyző ex-F1-es olasz a 6-os kanyar kijáratánál kisodródott és az autója megsérült, ami jócskán hozzájárult ahhoz, hogy csak a 17. helyen végzett.

A TC2-eseknél szokás szerint Franz Engstler vitte a prímet a BMW-vel, maga mögé utasítva csapattársát, Pasquale di Sabatinót.

Hirdetés