Hétvégén az orosz fővárosban, Moszkvában csatázik egymással a Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnye, ahol nehéz menet vár a rettegett Citroen-armada ellenlábasaira. Egyrészt a Moscow Raceway-en már a Hondák és a Chevrolet-k is kapnak némi büntetősúlyt, másrészt a francia gyártó kontingense idén először négyautósra bővül.
Nem ígérkezik könnyű a hétvégi, moszkvai WTCC-forduló, a Moscow Raceway-en tartandó idei hatodik bevetés a Citroen üldözőinek. Az évad eleje óta domináló francia márka C-Elysée-it hajkurászó típusok nehezebbek lesznek, mint eddig, ettől a futamtól kezdve ugyanis – az előző futamok eredményein alapuló ballasztrendszer révén – már a Chevrolet-k és a Hondák is nehezebbek lesznek.
Az FIA közlése szerint a Citroenek - ahogyan a hungaroringi fordulótól kezdve mindig - a maximális, 60 kilogrammos büntetősúlyt cipelik majd, míg a brit RML által alkotott Chevrolet Cruze-ok, valamint a Honda Civic WTCC-k 20 kilogrammal lesznek nehezebbek. A francia autók 1160, míg a Chevyk és a Hondák 1120 kilogrammosak lesznek, a Lada Granta Sportok pedig az eddigi gyenge szereplés miatt a hazai versenyükön is büntetősúly nélkül szállhatnak harcba 1100 kilogrammos alapsúllyal.
Nem csak a pluszsúly jelent fenyegetettséget a Citroen-vadászokra, hanem az is, hogy a franciák Moszkvában - idén először - négy autót állítanak hadrendbe. A listavezető José Maria Lopezhez, a négyszeres világbajnok címvédő Yvan Mullerhez és a a korábbi kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loebhöz ezúttal a korábbi Forma-1-es tesztpilóta, a kínai Ma Qing Hua is csatlakozik.
„Már nagyon várom, hogy végre ismét egy magas színvonalú bajnokságban, egy professzionális csapat tagjaként versenyezhessek” – mondta a kínai pilóta, aki a korábban ismertetett tervek szerint idén öt futamon kap lehetőséget.
„Néhány hete a csapat központjában jártam Versailles-ban, ahol sok időt töltöttünk együtt. Csodálatos volt látni a régi Dakar-ralis és WRC-s versenyautókat, amelyekkel olyan sok futamot és bajnoki címeket nyertek. Találkozhattam az egész csapattal és sokat dolgoztunk azon, hogy a C-Elysée WTCC-m beállításai megfelelőek legyenek. A télen több ízben is teszteltem, s bonyolítottunk egy tesztnapot Navarrában is, ahol még inkább sikerült kidolgoznunk a beállításaimat” – fogalmazott Ma Qing Hua, aki az azóta már megszűnt HRT istállónál tesztpilótáskodott a Forma-1-ben.
Az évad hatodik fordulója előtt a Lopez vezeti az egyéni tabellát 179 ponttal: az argentin pilóta előnye Mullerrel szemben 41, Loebbel szemben pedig 45 egység. A triumvirátust a két gyári Honda követi, tetemes hátránnyal, a 4. pozícióban állomásozó Tiago Monteiro hátránya ugyanis 83 pontnyira rúg, míg a portugált követő Gabriele Tarquini lemaradása 105 pont a listavezető dél-amerikaihoz képest. Michelisz Norbert, a Honda-légió magyar tagja 54 ponttal a 8. helyen áll.