Michelisz Norbert „inkább elégedett, mint elégedetlen” a Túraautó Világbajnokság (WTCC) idei második, a franciaországi Paul Ricard versenypályán bonyolított fordulója után. A hondás magyar sokkal optimistább, mint a marokkói évadnyitó után és úgy érzi, hogy jócskán javultak az esélyei a hungaroringi jó szereplésre.
A Zengő Motorsport versenyzője a múlt szombati időmérő edzést a 6. pozícióban fejezte, ám a rajtrácson a két leggyorsabb Citroen, Seb Loeb és José Maria Lopez diszkvalifikációjának köszönhetően a 4. helyet foglalhatta el. Vasárnap mindkét futamot a vb-n idén debütáló francia márka versenyzői uralták, míg a magyar fenegyereknek az első futamon egy 7., míg a másodikon egy 8. helyezést sikerült összehoznia. Mint a versenyző a hivatalos honlapján, a michelisz.hu-n vezetett blogjában kifejtette: több oka is van arra, hogy optimistán készüljön a világbajnokság következő, május 3-4-én, a Hungaroringen megrendezésre kerülő fordulójára.
„Tavaly a negyedik versenyhétvégén tettem meg annyi kilométert, amennyi idén már a második, franciaországi nagydíj után beleszaladt a Hondába. Az autó tehát stabilabb, a tempóhátrányunk viszont nagyobb. A Paul Ricard-i 7. és 8. hellyel így inkább elégedett vagyok, mint elégedetlen” – írta a Zengő Motorsport Honda Civic WTCC-jét vezető pilóta.
Marokkóban, az évadnyitón hamar bebizonyosodott, hogy az előszezonbeli jóslatoknak megfelelően a Citroen C-Elysée versenygépei villámgyorsak és sokkal ütőképesebbek a Civic-eknél. Michelisz szerint az egészen más karakterisztikájú Paul Ricard versenypálya csökkentette a különbséget, de a franciák tempója így is tarthatatlan: „Mi magunk is előreléptünk az elmúlt héthez képest, látszott, hogy tudunk a gyári márkatársakéhoz hasonló köridőket futni, pedig ők teszteltek is ezen a pályán a holtszezonban. Számomra a lényeg továbbra is az, hogy ott legyünk a legjobb hondások között, és ez Franciaországban az időmérőn sikerült is, hiszen egyedül Gabriele Tarquini végzett előttem, Tiago Monteirót és Mehdi Bennanit is sikerült megelőznöm. Aztán a Citroen két pilótájának a mezőny végére sorolása miatt végül a negyedik helyről rajtolhattam az első futamon, de tudtam, hogy Lopez és Loeb büntetése összességében nem változtatja meg a helyzetünket, mert a tempóhátrányunkból kiindulva a dobogós helyekért így sem volt esélyünk harcba szállni. Ez a gyanúm néhány kör alatt be is igazolódott, a futam még szinte el sem kezdődött igazán, amikor a visszapillantó tükörbe nézve már láttam, hogy a két citrones mindössze néhány pozícióval mögöttem máris közeledik. Hihetetlenül gyorsan átrágták magukat a mezőnyön, tiszta sor volt, hogy nem lehet őket tartani.”
Míg az első futam szenzációja az volt, Loeb az utolsóelőtti rajthelyről felkapaszkodott a 2. pozícióba, addig a második futamon Lopez azzal sokkolt mindenkit, hogy az abszolút utolsó rajthelyről nyerte a versenyt. Ezzel párhuzamosan a Honda javulása abban nyilvánult meg, hogy a gyári csapat két versenyzője, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro is összehozott egy-egy 3. helyezést: ennél jobbra még nem voltak képesek idén a Civic WTCC-k és Michelisz szerint ez is táplálja az önbizalmát a hazai megmérettetés előtt.
„A Hungaroring előtt bizakodásra ad okot Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro harmadik helye, valamint az, hogy a második futamon mind a négy Honda pontszerző helyen végzett. A tempóhátrányunk még mindig jelentős, de látszik, hogy ha a körülmények kedvezően alakulnak, el lehet csípni egy-egy dobogós helyezést. Az sem mellékes, hogy most már esős körülmények között is vannak információink az autóról, és a következő versenyen életbe lép a büntetősúly-rendszer, ami szintén a segítségünkre lehet a Citroenek elleni küzdelemben” – fogalmazott korábbi privát világbajnok, aki 14 pontjával jelenleg a 10. pozíciót foglalja el az egyéni tabellán.