Aligha lehet kétséges, hogy jó dolog mostanában Lewis Hamiltonnak lenni: a brit versenyző arat a Forma-1-es vb-n a Mercedes Ezüstnyilával, s természetesen a 29 esztendős pilóta szuperebbnél szuperebb vállalati verdákkal furikázhat.
Sokan bírálták Hamiltont, amikor a 2012 végén eldöntötte, hogy a köré épülő McLarentől az akkor még gyengélkedő Mercedeshez teszi át a székhelyét. A tavalyi szezon valóban nem úgy sült el a 2008-as vb-első számára, ahogyan szerette volna, de már akkor sem titkolta, hogy elsősorban az idei évtől életbe lépő motorszabály-változásra gyúr és nagyon úgy néz ki, hogy bejöttek a számításai.
Az egyhatos, V6-turbókkal a Mercedes uralja a Forma-1 idei szezonját: az első négy futamon csak Ezüstnyíl indulhatott az élről – három ízben a brit, míg egyszer márkatársa, Nico Rosberg - , s a pole pozíciókat mindannyiszor sikerült győzelemre váltani. Hamilton múlt hétvégén, Sanghajban fontos mérföldkőhöz ért: zsinórban harmadszor diadalmaskodott, ami 2007 óta tartó pályafutása során még egyszer sem jött össze neki.
Jól alakulnak a versenyző dolgai a pályán kívül is: évente legalább 27-30 millió dollárt kasszíroz, ráadásul menő cégautókkal furikázhat. Kollekciójának gyöngyszeme továbbra is a néhány éve vásárolt Pagani Zonda 760 LH, amelyet Mercedes-AMG szív repít, de legalább két különlegességgel gyarapodott a gyűjteménye azóta, hogy a csillagosok gyári versenyzőjeként küzd a sikerekért.
Szolgálati autó gyanánt kapott már a stuttgarti gyártól egy piros, sirályszárnyas SLS AMG Black Series-t is a brit, de rendelkezik egy SL 65 AMG Black Series típusjelű járgánnyal is. Az utóbbival kapcsolatban érdekesség, hogy a versenyzőnek régi vágya volt egy ilyennel furikázni: amikor a Mercedes vezérei feltették neki a kérdést, hogy milyen autóval szeretne járni, a pilóta állítólag gondolkodás nélkül vágta rá, hogy ez felelne meg a leginkább az elképzeléseinek.
Nem szükséges látnoki képesség ahhoz, hogy megjósoljuk: Hamilton gépparkja hamarosan gyarapodik az SLS AMG utódául szánt Mercedes AMG GT-vel is. Az újdonságon már javában dolgoznak a csillagosoknál, míg a premiert a hazai Forma-1-es futamra, a július 18-20-án, a Hockenheimringen megrendezésre kerülő Német Nagydíjra ígérik. A jelenlegi Mercedes-fölény fényében a kérdés már csak az, hogy addig vajon hány futamot nyer még az idei világbajnoki cím elsőszámú várományosának számító brit?