A Fiat vicces promócióval üzent azoknak a dolgozóinak, akik külföldi kocsival járnak. A viccet nem mindenki találta viccesnek.
Meglepődhettek a Fiat torinói gyárának dolgozói a minap, legalábbis azok, akik külföldi autóval, és nem saját cégük valamely modelljével járnak be. A céges parkolóban becsomagolva állt autójuk, rajta egy összetört szívet formázó kartonnal, így jelezve, hogy a vállalat megcsalásnak veszi, ha a konkurens márkákat használják. Mellette egy felirat díszelgett: "Összetöröd a szívünket azzal, hogy egy másikkal látunk, de továbbra is rád gondolunk."
A Fiat nem egészen viccnek szánta a dolgot, hanem marketingeszköznek, ehhez egy ügynökséget is megbíztak: így kívánják ösztönözni, hogy dolgozóik Fiat-modellt válasszanak. A Repubblica.it cikke szerint a meglepett dolgozók iróniával vegyes zavarodottsággal reagáltak, pláne, hogy két színész is megjelent a színen és rendkívüli, 26 százalékos árengedményt ígért egy új Fiatból.
A Fiom olasz nehézipari szakszervezet tisztségviselője, Bruno Ieraci is megszólalt a lap cikkében, ő megengedhetetlennek tartja, hogy dolgozókat az alapján tartsanak számon, hogy milyen autóval járnak, és az is, hogy úgy viselkedjen velük szembe a cégük, mintha a gazdájuk volna. Szerinte ezzel nem adnak el több autót. Ieraci arra is emlékeztetett, hogy a Fiat belső parkolójába eleve be sem engedik a külföldi autókat, legfeljebb ha mozgáskorlátozott érkezik vele, de az, hogy azért nem róható meg senki, hogy a külső parkolóba külföldi kocsival áll be egy dolgozó.