A németországi Toyota Motorsport múzeumban állították ki őket.
A Toyotánál nemrég rántották le a leplet az idei LeMans-i 24-órás futamra épített versenyautóról, melynek hibrid hajtáslánca közel 1000 lóerős teljesítményre képes. A TS040 Hybridtől azt várják a japánok, hogy visszahódítja a bajnoki címet az Auditól, ez viszont nem lesz könnyű feladat, mivel a négykarikások is gőzerővel készülnek a megmérettetésre, arról nem is beszélve, hogy idén a Porsche is visszatér a hosszú távú versenyzés elitkategóriájába.
Ez most a jelen és a közeli a jövő, a Toyotánál viszont úgy gondolták, hogy megidézik a múltat, ezért a németországi Toyota Motorsport múzeumban kiállították egymás mellé az eddigi LeMans-i versenygépeiket, szám szerint hármat. A sort a TS010 kódjelű torpedó nyitja, amit az 1993-as szezonra fejlesztettek, és Eddie Irvine, Toshio Suzuki valamint Massanori Sekiya vezetésével a negyedik helyet szerezték meg vele.
A ’98-as szezonban ismét rajthoz álltak, méghozzá a TS020-szal, ami kellően gyors volt egy körrekordhoz, a végső győzelmet viszont váltóhiba miatt nem tudta megszerezni a Thierry Boutsen, Ralf Kelleners és Geoff Lee versenyzőtrió. Egy évvel később Martin Brundle, Emmanuel Collard és Vincenzo Sospiri ugyanezzel az autóval indult, egy defekt azonban ekkor is közbeszólt. A TS020 a versenymúltján túl arról is híres, hogy az akkori szabályok miatt a Toyota két utcai verziót is készített belőle, melyek közül az egyik szintén a németországi múzeumban látható.
2012-ben már hibrid technológiával indult LeMans-ban a Toyota, olyan versenyzőkkel, akik előtte vagy utána a Forma-1-ben is szerepeltek. A TS030 Hybrid tudta is tartani az iramot az Audival, az Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima trió azonban műszaki hiba miatt nem tudott jól szerepelni, a Sebastien Buemi, Stephane Sarrazin és Anthony Davidson vezette versenygép pedig csúnya balesetet szenvedett, amikor egy Ferrari későn vette észre, és ráhúzta a kormányt.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |