A BMW M4 Cabrio húsz másodperc alatt összehajtogatja a keménytetőt, és máris a szabad ég alatt élvezhetjük a 431 lóerőt.
A kabrió-szezon kezdetével a BMW-nél elérkezettnek látták az időt, hogy bemutatassák az új M4 Cabriót, amely megjelenésében és teljesítményben az M3 Limousine és az M4 Coupé modellekhez hasonlatos. Az újdonság mögött komoly műszaki fejlődés áll, hiszen a bajorok nagy teljesítményű kabriója immáron az ötödik generációnál tart, a korábbi évektől eltérően pedig az új fejezet címe ezúttal „M4 Cabrio”.
Az New York-i Autószalonon élőben is bemutatkozó újdonság jellegzetes stílusjegyei már első pillantásra a M3/M4 család tagjaként azonosítják: motorházfedele karakteres domborulata, kettős tartóra szerelt külső visszapillantó tükrei, vagy éppen a 18 colos kovácsolt könnyűfém felniket és vegyes (azaz hátul szélesebb) gumikat rejtő, hangsúlyos első és hátsó sárvédői azonnal jelzik, hogy az egyik csúcsmodellel van dolgunk.
A M4 Cabrio hajtásáról a teljesen új fejlesztésű, soros hathengeres aggregát gondoskodik, amely az M TwinPower Turbo technikával és pörgős karakterével, az M3 Limousine és az M4 Coupé motorteréből lehet ismerős. Háromliteres hengerűrtartalomból 431 lóerős teljesítményt, és 550 Nm maximális nyomatékot produkál, így nem csupán sportos menetteljesítményekkel (0-100-as gyorsulás mindössze 4,4 másodperc alatt), hanem a kényelmes kabriózáshoz is bőségesen elegendő erőtartalékokkal szolgál.
A többi M-es testvérmodellhez hasonlóan az újdonság motorházfedele és első sárvédői éppúgy alumíniumból készülnek, mint futóműve számos komponense. A könnyű, extrém szilárdsága révén mégis nagymértékben terhelhető szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP) szintén több helyen alkalmazták a tervezésénél. Ebből készült például a féltengely, amely nem csupán jelentős tömeg-megtakarítást eredményez, de a forgó tömegek nagyságát is csökkenti. A motortér szintén CFRP első toronymerevítője mindössze 1,5 kilogrammos tömeg mellett kínál olyan merevséget, ami egy hasonló kivitelű, ám alumínium alkatrésszel aligha lenne elérhető.
A BMW M4 Cabrio háromrészes, lehajtható fémteteje gombnyomásra 20 másodperc alatt nyílik, és 18 kilométer/órás tempóig akár menet közben is működtethető. Kialakításából adódóan pedig télen is teljes értékű sportkocsivá teszi az M4 Cabriót.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |