Autó hvg.hu 2014. február. 26. 15:09

Már csak mértékkel való utcára az eddigi legerősebb Opel Astra

Az Astra OPC Extreme kiadása a kupás versenyautó alapjaira épült.

Különleges sportmodellel érkezik az Opel a Genfi Autószalonra, ugyanis itt tartja világpremierjét az Astra OPC Extreme, amit a Nürburgring-Nordschleifén fejlesztettek és az eddigi leggyorsabb utcai Astrának ígérkezik. Kétliteres turbómotorját több mint 300 lóerővel tüzelték fel, és elláttak a versenyváltozat, az OPC Cup valamennyi lényeges szerkezeti elemével. Az Astra OPC Extreme a kupa-autó alapján készült, így a legtisztább autósport-technikát hozza ki az utcára. Kellő érdeklődés esetén kis szériát tervez az Opel a rendszámos versenygépből.

A szénszálas géptető alatt háromszáz lóerőt életre keltő, alumíniumépítésű, kétliteres turbómotor a legerősebb négyhengeres blokk a márka történetében. Manuális hatfokozatú sebességváltó és differenciálzár is tartozik hozzá. A versenysportban bevált hajtóműnek könnyű a dolga, hiszen az OPC Extreme súlyát szénszálas elemek csökkentik száz kilóval a hagyományos OPC Astra alá.

Karbonból készül többek közt a hátsó szárny, a diffúzor, a frontspoiler, a géptető, a dómhíd, a motorfedél, a komplett kerék és a teljes tető. Egyedül a négy kerék húszkilós súlynyereséget hoz az alumíniumhoz képest, mégpedig döntő helyen, a rugózatlan tömegeknél. A pillekönnyű tető csak 2,6 kilós – acélból 9,3 kilogramm lenne – és érezhetően lejjebb viszi az Astra súlypontját. Az alumínium sárvédők darabja mindössze 800 gramm, az acél 2,2 kilójával szemben.

Opel

A Brembo fékrendszer 370 milliméteres első tárcsáit hatdugattyús nyereg fogja közre, ami nem csak közúton, de versenypályán is kellő lassulást biztosít. Komoly szerepet játszanak ebben a sportmodellhez kifejlesztett Ultraperformance gumik – a 19 colos felnire szerelt 245/35-ös abroncsok hasonlóan jól tapadnak, mint a versenyváltozat slick gumijai. A futómű (rugó/csillapító) természetesen állítható.

Belül folytatódik a versenyhangulat: a hátsó ülés kirakva, bukócső berakva. A vezetőt és utasát hatpontos Schroth biztonsági öv rögzíti a külön ehhez a kocsihoz készült Recaro kagylóülésbe. A pilóta szénszál-erősítésű, sárga díszvarrásos hasított bőrrel bevont kormánykereket fog kézbe. Az Opel Motorsport alapszínei újra meg újra megjelennek az autón – például a feliratozáson, vagy a sárvédők és az első spoilerszegély fényezésén.

Apropó fényezés, az OPC Astra Extreme többrétegű fényezése fóliázással készül, így jön létre a háromdimenziós hatás, amely kiemeli az Astra vonalait és íveit.

Opel
Opel
Opel
Opel

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. december. 24. 15:00

Miért kell belekötni abba, ha karácsonykor valaki adni akar?

Negyven évvel ezelőtt Bob Geldofnak volt egy ötlete, amely nemcsak életeket mentett, hanem nyomot hagyott a világban és a zenében is. Az ötlet egyszerűségében volt a nagyszerűsége: hozd össze a lehető legtöbb híres zenészt, és énekeltesd őket annak érdekében, hogy megnyíljon az emberek pénztárcája egy jó ügy érdekében. A Band Aid, és a közreműködésükkel megszületett Do They Know It’s Christmas?, vagyis Tudják, hogy karácsony van? című sláger idén 40 éves, de az évforduló komoly vitákat hozott a felszínre.