Az Astra OPC Extreme kiadása a kupás versenyautó alapjaira épült.
Különleges sportmodellel érkezik az Opel a Genfi Autószalonra, ugyanis itt tartja világpremierjét az Astra OPC Extreme, amit a Nürburgring-Nordschleifén fejlesztettek és az eddigi leggyorsabb utcai Astrának ígérkezik. Kétliteres turbómotorját több mint 300 lóerővel tüzelték fel, és elláttak a versenyváltozat, az OPC Cup valamennyi lényeges szerkezeti elemével. Az Astra OPC Extreme a kupa-autó alapján készült, így a legtisztább autósport-technikát hozza ki az utcára. Kellő érdeklődés esetén kis szériát tervez az Opel a rendszámos versenygépből.
A szénszálas géptető alatt háromszáz lóerőt életre keltő, alumíniumépítésű, kétliteres turbómotor a legerősebb négyhengeres blokk a márka történetében. Manuális hatfokozatú sebességváltó és differenciálzár is tartozik hozzá. A versenysportban bevált hajtóműnek könnyű a dolga, hiszen az OPC Extreme súlyát szénszálas elemek csökkentik száz kilóval a hagyományos OPC Astra alá.
Karbonból készül többek közt a hátsó szárny, a diffúzor, a frontspoiler, a géptető, a dómhíd, a motorfedél, a komplett kerék és a teljes tető. Egyedül a négy kerék húszkilós súlynyereséget hoz az alumíniumhoz képest, mégpedig döntő helyen, a rugózatlan tömegeknél. A pillekönnyű tető csak 2,6 kilós – acélból 9,3 kilogramm lenne – és érezhetően lejjebb viszi az Astra súlypontját. Az alumínium sárvédők darabja mindössze 800 gramm, az acél 2,2 kilójával szemben.
A Brembo fékrendszer 370 milliméteres első tárcsáit hatdugattyús nyereg fogja közre, ami nem csak közúton, de versenypályán is kellő lassulást biztosít. Komoly szerepet játszanak ebben a sportmodellhez kifejlesztett Ultraperformance gumik – a 19 colos felnire szerelt 245/35-ös abroncsok hasonlóan jól tapadnak, mint a versenyváltozat slick gumijai. A futómű (rugó/csillapító) természetesen állítható.
Belül folytatódik a versenyhangulat: a hátsó ülés kirakva, bukócső berakva. A vezetőt és utasát hatpontos Schroth biztonsági öv rögzíti a külön ehhez a kocsihoz készült Recaro kagylóülésbe. A pilóta szénszál-erősítésű, sárga díszvarrásos hasított bőrrel bevont kormánykereket fog kézbe. Az Opel Motorsport alapszínei újra meg újra megjelennek az autón – például a feliratozáson, vagy a sárvédők és az első spoilerszegély fényezésén.
Apropó fényezés, az OPC Astra Extreme többrétegű fényezése fóliázással készül, így jön létre a háromdimenziós hatás, amely kiemeli az Astra vonalait és íveit.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |