Az 1.6 literes, turbós V6-os blokk és az energia-visszanyerő rendszer összteljesítménye 760 lóerő.
Az utóbbi évek legkomolyabb műszaki változása zajlik idén a Forma-1-ben, ugyanis a korábbi szezonokban használt, 2.4 literes, szívó V8-as erőforrásokat leváltják az 1.6 literes turbós V6-os blokkok. A Renault az elsők között mutatta be a saját fejlesztésű motorját, amiről most hozták nyilvánosságra a hivatalos adatokat. A V6-os blokk maximális fordulatszáma 15 ezernél van korlátozva, a teljesítménye pedig 600 lóerő. Ehhez jön még a fejlett energia-visszanyerő rendszer, ami plusz 160 lóerőt biztosít, így az összteljesítmény 760 lóerő.
„A Forma-1 egy úttörő sportág, ami az emberi akaratról és technológia innovációról szól. Az 1930-as évek hátulra szerelt motorjaitól kezdve, a ’80-as évek aerodinamikai fejlődéséig, az F1-es technika mindig is megelőzte a korát. A legmodernebb energia-visszanyerő rendszerekkel és a legfejlettebb turbós motorokkal az idei F1 is hű marad a gyökereihez. Mi pedig abszolút az élen járunk ebben a fejlesztésben.” – nyilatkozta az új motor kapcsán Jean-Michel Jalinier, a Renault Sport F1 elnöke.
Az új hajtáslánc összteljesítménye nagyjából akkora, mint a korábbi V8-asok esetében, a fogyasztás viszont 35 százalékkal alacsonyabb, vagyis az idei Forma-1 minden eddiginél takarékosabb lesz. Remélhetőleg ez nem fog érződni a versenytempón, hiszen sokak szerint így is elég, ha már az új, kissé visítós V6-os motorok hangjával meg kell barátkozni.