Autó hvg.hu 2013. szeptember. 11. 19:37

Le Mans-i technológia az új hibrid Toyota Yaris-R-ben

Le Mans-i versenygépében alkalmazott technológiával vértezte fel a Frankfurti Autószalonon bemutatott Yaris Hybrid-R tanulmányt a Toyota.

A háromajtós modellt 1,6 literes, négyhengeres, turbós erőforrással szerelték, olyan egységgel, amelyet az FIA is előír a különféle versenysorozatokban. A hajtómű 300 lóerős teljesítményre képes, amit a hátsó kerekekhez illesztett egy-egy 60 lóerős elektromotor spékel meg, így az összteljesítmény 420 lóerő.

Toyota Hybrid Yaris-R
Toyota

A Le Mans-i 24 órás és egyéb hosszú távú futamokon induló TS030-as rakétából átvett megoldás a hibrid rendszer szuperkondenzátora: ez a megoldás nagyobb energia tárolására alkalmas, mint az ülések alá helyezett akkuk, ráadásul a működése is gyorsabb. A szuperkondenzátorhoz csatlakozik egy harmadik, a motor és a hatfokozatú szekvenciális váltó közé illesztett 60 lóerős elektromotor, amely a hátsó kerekekhez illesztett elektromotorokat támogatja, amikor szükség.

A fiatal, dinamikus küllemű, sportülésekkel szerelt Yris Hybrid-R-t közúti és sport üzemmódban is lehet használni. Normál üzemmódban a szuperkondenzátor 10 másodpercig biztosít 40 lóerőt biztosít, míg a pályakonfigurációban 5 másodpercig nyújt 120 lóerős pluszteljesítményt.

Toyota Hybrid Yaris-R
Toyota

Az már biztos, hogy az autó 1,6 literes, négyhengeres, turbós motorjával komoly tervei vannak a Toyotának: a kölni motorsport központban nagy erőkkel dolgoznak a fejlesztési programon, ugyanis a közeljövőben privát csapatoknak kínálják majd versenyzési célokra.

Hirdetés
hvg360 Bábel Vilmos 2024. december. 24. 19:30

Mi az, amit biztosan tudunk Jézusról?

Mikor született? Hol született? Mi volt az anyanyelve? Tényleg keresztre feszítették? Létezett egyáltalán? A legjobb tudásunk szerint Jézus Krisztus történelmi személy, akiről tudunk tényállításokat tenni, ha nem is sokat. Ezeket szedtük össze.