A brit Caterham élményautója 80 lóerős Suzuki motorral Frankfurti Autószalonon debütál.
Sir Colin Chapman az 1950-es években igazi forradalmat indított el a Lotusszal, hiszen sikeresen beverte minden autórajongó fejébe, hogy egy sportautó többszáz lóerős teljesítmény nélkül is lehet szélvészgyors, csupán alacsonyan kell tartani a tömegét. Legendás modellje a Lotus 7 még ma is hihetetlen népszerűségnek örvend, és a Caterham révén bárki vehet magának egy klasszikus köntösbe csomagolt, de a lemezek alatt modern technikával felvértezett élményautót.
Januártól ráadásul még olcsóbban lehet majd vadonatúj Caterhamhez jutni, mivel a jövő héten kezdődő Frankfurti Autószalonon bemutatja a cég az új belépőmodelljét, ami a Seven 165 nevet viseli. Az indulóára 25 ezer euró környékén lesz, ami átszámítva nagyjából 7,5 millió forintnak felel meg. Ez sajnos hazai szemmel elég borsosnak tűnik, pláne annak fényében, hogy csupán 80 lóerős teljesítménnyel kecsegtet az orrába szerelt 660 köbcentis, háromhengeres turbós benzinmotor, ami a Suzukitól érkezik.
A 80 paripa viszont csak a mai modern autók árnyékában tűnik kevésnek, hiszen egy alap Caterham tömege alig lépi át az 500 kg-ot, a Seven 165 pedig még ennél is könnyebbnek ígérkezik. Ez azt jelenti, hogy hihetünk a cég vezérigazgatójának, aki a csúcsmodellhez hasonló vezetési élményt ígér, alacsonyabb áron, kevésbé kihegyezett technikával, ami a kevésbé tapasztalt sofőrök számára is igazi vezetési élménnyel kecsegtet, anélkül, hogy a határokat feszegetni kéne.