A Toyota legendás terepjárójának kozmetikázott változata meglehetősen furcsára sikeredett.
A Toyota Land Cruiser immáron 60 éve képviselteti magát az összkerekes terepjárók mezőnyében, ahol igazi legendának számít. Töretlen népszerűségét a hatékony 4x4-es hajtásának és strapabíró felépítésének köszönheti és bár a megjelenés is fontos, a Land Cruiser esetében a funkció mindig előrébb való volt. Ez a hozzáállás máig jellemző a Toyotára, de azért érezhető az igyekezet, hogy kellemes formavilágot faragjanak neki.
Az idei ráncfelvarrás során majdnem sikerült is szebbé varázsolni, azonban egy kicsit mégis furcsára sikeredett az új front rész. Az méretes króm hűtőrács még hagyján, de a lámpaburák formája, az alulra pakolt nappali LED-es menetfénnyel olyannak hat, mintha könnyeket hullajtana a marcona terepjáró. Az új első lökhárító miatt egyébként 2 centiméterrel hosszabb lett az első túlnyúlás, arra viszont ügyeltek, hogy a kiváló terepszögeket ez ne befolyásolja. A hátsó lámpákat szintén átvariálták picit és a rendszámtábla környékét is átrajzolták, továbbá új felnikkel és színekkel gyarapodott a kínálat.
Az utastérben a legfontosabb változás az átdolgozott műszerfal, melynek közepén egy 4,2 colos kijelző trónul, megjelenítve a terepezéshez szükséges információkat. Szinén új a középkonzol, beleértve a klíma és a multimédia rendszer kezelőfelületét is, ami így átláthatóbb és egyszerűbben kezelhetőbb lett. A motorpaletta továbbra is kétféle erőforrásból áll, a 4.0 literes V6-os benzinesből és a 3.0 literes négyhengeres turbódízelből. Előbbi 282 lóerő és 385 Nm-es teljesítményre képes, az utóbbi pedig 190 paripát és 420 Nm-es nyomatékot mozgósít.
Az új Toyota Land Cruiser a szeptemberi Frankfurti Autószalonon debütál, az értékesítése pedig már ősszel megkezdődik. Ha kíváncsi rá, hogy mozog terepen a japánok megújult terepjárója, ne hagyja ki az alábbi videót!