A németek bemutatták a stílusos városi kisautó 1.4-es LPG-s változatát, ami 6,9 liter fogyaszt gázból és a kombinált hatótávja 1200 kilométer.
Az Opel az alapítójáról elnevezett Adam városi kisautót olyan rétegmodellnek szánta, amit a Fiat 500 vagy a Mini konkurenseként, a személyre szabhatóság és az egyediség révén magasabb árréssel tudnak értékesíteni. A németek az Adam legújabb változatával viszont olyan vevőket is szeretnének elcsábítani, akik egyszer ugyan hajlandóak tetemesebb összeget a kasszánál hagyni, de utána minél kevesebbet akarnak üzemanyagra fordítani. Nekik szól az 1.4 LPG ecoFlex motorral szerelt újdonság, amely az Opel ígérete szerint gázzal körülbelül fele annyi pénzből üzemeltethető, mint benzinnel.
A 86 lóerős erőforrás gázból 6,9 litert fogyaszt 100 kilométerenként, míg a benzines üzemmód esetén 5,1 liter az átlagfogyasztása, az LPG viszont Németországban feleannyiba kerül, mint a benzin, tehát a többletfogyasztás ellenére is jócskán megéri azt tankolni. Mivel gyári rendszerről van szó a 35 literes LPG tartály az utólagos gázosítással ellentétben nem a csomagtartóból rabolja el az értékes helyet, hanem az autó alá került. Gázzal egyébként 500 kilométeres hatótáv érhető el, ami további 700 kilométerrel nő, ha benzint is kiautózza a sofőr.
Hogy éppen benzinnel vagy gázzal működik-e azt, azt a műszerfalon elhelyezett kijelzőről lehet leolvasni, ahogyan a hatótávolságot is. Aki esetleg előbb akar gázra kapcsolni, mint ahogy automatikusan átkapcsolná magát az autó, az a középkonzol szélén elhelyezett LPG-gombbal is válhat az olcsóbb üzemanyagra.
Az Adam 1.4 LPG ecoFLEX a hetedik gázos modell az Opel kínálatában és Németországban 16.150 euróról indul az ára, ami átszámítva nagyjából 4,8 millió forintot jelent.