"Ilyen lesz a holnap Opelje" - állítja a márka igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann a Frankfurtban bemutatkozó Monza Conceptről. A rüsselsheimi márka a jövőre nézve könnyed designt, fejlett hajtástechnikát ígér.
Egyszer már debütált Frankfurtban egy Opel Monza – 1977-ben, mint nagy kupé, hathengeres motorral. Most Mark Adams formatervező és gárdája a Monza Concepttel újrafogalmazta azt a designt, amelyet először az Insignia mutatott fel sorozatgyártásban.
A 4,69 méter hosszú, négyüléses felületeit a tenger hullámzása ihlette – hirdeti az Opel tervezőcsapata. Az alig 1,31 méter magas autónál, hogy ne vesszen el fejmagasságnak szükséges hely vagy a poggyásztér, a teljes vezetőhelyet jó 15 centivel lejjebb helyezték el a szokásosnál. A jókora szárnyas ajtók révén az egész autó belső tere szabaddá válik a ajtónyitás után és mivel nincs B-oszlop, nem is takarja el semmi.
A Monza Concept műszerfala is egyedi, a pilóta hiába keresne különálló kijelzőket, itt az egyik oldali ajtótól a túlsóig nyúlik el az egyöntetű vetítőfelület, amely egy 18 fénydiódás vetítő segítségével létrehozott multifunkciós képernyő.
Motorikusan is jövőbe mutató a Monza. A Frankfurtban kiállított kocsiban CNG hatótáv-hosszabbítós (CNG = Compressed Natural Gas = sűrített földgáz) villamos hajtás van, az Ampera technikájának továbbfejlesztése. Áramfejlesztőként a szintén Frankfurtban debütáló, legújabb generációs, háromhengeres 1.0 SIDI Turbo szolgál, de gázüzemre átállítva, hogy tovább javítsa a jármű CO2-mérlegét. Ezzel a megoldással az Opel összekapcsolja az elektromos hajtás és a belsőégésű motor előnyeit.