Az AvtoVAZ a német és cseh piacon fogja árulni a Grantát, amiből néhány ezer darabot szeretnének értékesíteni évente, a hangsúly a márkaépítésen lesz.
A Renault évekkel ezelőtt sikeresen élesztette újjá a Daciát, melynek kedvező ár/érték arányú modelljei Európa-szerte nagyon népszerűek. Hasonló terveket szövöget az oroszországi AvtoVAZ autógyár is, ugyanis a napokban bejelentették, hogy Európában is árulni fogják a Lada Grantát. Az első példányok már meg is érkeztek Németországba és Csehországba, ahol eleinte amolyan igényfelmérés jelleggel fogják árulni őket.


Az oroszok úgy tervezik, hogy évente maximum 5000 autót fognak eladni az európai piacon, aminek elsődleges célja a márkaépítés, hiszen a későbbiekben új modellekkel szeretnék bővíteni a kínálatot. Ezt erősíti az európai autópiac helyzete is, hiszen az újautó eladások rég nem látott mélyrepülésben vannak, ezért a Grantától csupán azt várják, hogy ismét hozza köztudatba a Lada márkanevet.

A Russia Today hírportál által idézett szakértő szerint a hazai piacán 10 ezer dollárba kerülő Granta leginkább olyan vásárlókat fog elcsábítani, akik használt Renault Thalia/Dacia Logan esetleg Skoda Fabia vásárlásán gondolkoznak, mivel árban nagyjából ezekkel lesz egy szinten. Később egyébként a Renault–Nissan párossal közösen fejlesztett új modellek bevezetését tervezi az AvtoVAZ, melynek érdekében korábban már át is csábították magukhoz a Volvo korábbi főtervezőjét.