Az 1.0 literes turbós blokk teljesítménye 115 lóerő és elsőként az Adam kapja meg.
Az Opel Adam bemutatásakor igen pozitív fogadtatásban részesült, viszont a motorpalettát illetően érte némi kritika a szaksajtó felől annak okán, hogy a vagány városi minibe csak a régi 1.2-es és 1.4-es szívó benzines blokkok közül lehet válogatni. A fanyalgókat ekkor azzal csitították el az Opelesek, hogy hamarosan érkezik az új fejlesztésű, turbós háromhengeres erőforrás, ami majd tökéletes párost alkot az Adammal.
Akik erre vártak azoknak jó hír, hogy az új blokk végre elkészült és a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz a bemutatója, az értékesítése pedig jövő év elején kezdődik. Az 1.0 literes SIDI Turbo erőforrás a maga 115 lóerejével akkora teljesítményre képes, mint a régi 1.6-os szívó blokk, viszont a 188 Nm-es maximális nyomatéka 30 százalékkal nagyobb azonos fordulatszámon. A szintén új fejlesztésű, hatsebességes manuális váltóval párosítva ráadásul 30 százalékkal alacsonyabb a tömege is, és még a fogyasztás terén is javult 20 százalékot az 1.6-os szívó motorhoz képest.
Az új 1.0 literes blokk csak a kezdete az Opel kisköbcentis turbós motorjainak a sorában, ugyanis további fejlesztések várhatóak 1600 köbcentiig bezárólag. – Egy ilyen kis motor fejlesztésénél, nem csak a fogyasztás és a CO2 kibocsájtás minimalizálása lebegett a szemünk előtt, hanem meg szerettük volna mutatni, hogy egy háromhengeres blokk is lehet ugyanolyan kulturált, mint egy négyhengeres.” – nyilatkozta az újdonsággal kapcsolatban Matthias Alt, az Opel kisköbcentis motorjaiért felelős főmérnök.