Immáron több tekintetben is történelminek nevezhető a Mercedes 1954-ben és 1955-ben használt Forma-1-es versenygépe, a W196-os. Az autó Juan Manuel Fangio világraszóló sikerei mellett már az ára miatt is helyet követel magának a históriás könyvekben.
A legendás Ezüstnyíl múlt hétvégén, a Festival of Speed keretein belül tartott autóaukción robbantott ismét, mégpedig azzal, hogy minden előzetes várakozást jócskán felülmúlva a történelem legdrágább járműve lett. Új tulajdonosa – akit nem neveztek meg - 29,65 millió dollárért, azaz mintegy 6,6 milliárd forintért kaparintotta meg a különlegességet a nagy-britanniai Goodwoodban, a Bonhams aukciósház árverésén.
A W196-os annak idején az abszolút csúcstechnológiát képviselte, amit az eredményei is jól szemléltetnek. A kocsi összesen tizenkét Forma-1-es nagydíjon vett részt, ebből az ötszörös világbajnok Fangio – aki mindkét szezonban, 1954-ben és 1955-ben is megnyerte a vb-t – nyolcszor, míg a britek fenegyereke, Sir Stirling Moss egyszer diadalmaskodott. Mint az aukción kiderült, a 00006/54-es sorozatszámú példányt küldték kalapács alá, azt az autót, amellyel Fangio az ’54-es német és svájci futamokon vitézkedett.
Az autó szívéről tudni érdemes, hogy a stuttgarti márka eredetileg 0,75 literes, feltöltős egységet kívánt alkalmazni, de végül a szabályok által szintén engedélyezett a 2,5 literes, soros nyolchengeres szívómotor mellett döntöttek, amelytől kedvezőbb fogyasztást és jobb teljesítményt reméltek. A hajtómű eredetileg 275 lóerőt teljesített, de az 1955-re végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően 290 lóerőre növelték a teljesítményt.
Érdekesség, hogy a 12-es rajtszámmal díszített Ezüstnyílat nem újították fel az aukció előtt: az autón manapság is ott vannak azok az apróbb sérülések, amelyeket még Fangióval a volánnál szedett össze…