A Concept Active Tourer Outdoor egy tanulmányautó, ami előrevetíti a bajor márka jövőjét.
A német prémium trió tagjai közül eddig csak a Mercedes-Benz merte bevállalni, hogy egyterű modellt dob piacra, az Audi és a BMW egyelőre távol tartja magát a szegmenstől. Persze mindkét gyártó kínálatában szerepelnek olyan modellek, főként kombik és hobbiterepjárók, amik tökéletesen alkalmasak nagycsaládosoknak és az eszközigényes sportok kedvelőinek. Ilyen sport lehet például a kerékpározás, ami felé most a BMW nyitott egy korábbi tanulmányautó módosított verziójával.
A Concept Active Tourer Outdoor egy konnektorról is tölthető hibrid modell, melynek mozgatásáról az 1.5 literes háromhengeres benzinmotor és az elektromotor gondoskodik, előbbi az első, míg utóbbi valószínűleg a hátsó kerekeket hajtja, a rendszer összteljesítménye pedig 190 lóerő. Ez 8 másodperces 0-100 km/órás állórajthoz és 200 km/óra körüli végsebességhez elegendő, de ami érdekesebb, hogy a németek 2,5 literes átlagfogyasztást ígérnek és 60 g/km alatt CO2 kibocsájtást.
És hogy miért lehet ez az egyterű a kerékpárosok álma? A csomagtartóba integrált bringatartó miatt, ahova könnyedén és stabilan rögzíthető két kerékpár, továbbá a csomagtartóból még egy kihajtható kis székecske, ami megkönnyíti az öltözködést, például a csatos pedálhoz tartozó cipő levételét. Természetesen kisebb tárolórekeszek is megkönnyítik a pakolást.
A tanulmányautó további érdekessége a különleges narancsmetál fényezés és a 20 colos felni, bár utóbbi inkább elvesz, mint hozzáad az autó funkcionalitásához, pláne outdoor modellként, de hát egy ilyen bemutató autónál a „mindent a szemnek” elv érvényesül.