50 km/óránál bekövetkező ütközésnél a csomagok a tömegük 30 de akár 50-szeresével nagyobb erővel csapódhatnak az ember testének.
Az ADAC kísérlete rávilágít arra, hogy mennyire veszélyes tud lenni egy balesetnél a rosszul bepakolt poggyász. És az sem szerencsés, ha az ember felteszi a lábát a műszerfalra. Hasznos tanácsok.
Utazótáska, napozószék, napernyő, hűtőtáska – mind elengedhetetlen kellékei a jól megérdemelt vízparti nyaralásnak. Érdemes azonban körültekintőnek lenni, amikor bepakoljuk ezeket az autóba, hiszen egy balesetnél akár az utasok életébe is kerülhet a hanyagul bedobált poggyász.
Erre szerették volna felhívni a figyelmet a német ADAC szakemberei, akik két ütközéses kísérlet keretében lemodellezték, hogy milyen következményekkel jár, a hanyagul és a körültekintően összepakolt poggyász. Tesztalanynak egy néhai BMW 5-ös kombit vettek alapul, amit jól megpakoltak a nyaraláshoz szükséges kellékekkel, majd pedig egy 50 km/óránál bekövetkező frontális balesetet szimuláltak.
Az eredmény meglehetősen hatásosra sikeredett, hiszen a hanyagul bedobált tárgyak ütközésnél mind előre repültek, ezzel súlyosan veszélyeztve a sofőrt és utasát, hiszen egy 50 km/óránál bekövetkező ütközésnél ezek a tárgyak a tömegük 30 de akár 50-szeresével nagyobb erővel csapódhatnak az ember testének. A második kísérletben ennek ellenkezője látható, köszönhetően a logikus összepakolásnak, amire a következő tanácsokat adták az ADAC szakemberei:
-Ha nem szükséges, akkor ne döntsük le a hátsó üléstámlákat, mert ezek is egyfajta védőfalként funkcionálnak.
- Próbáljuk meg úgy bepakolni a dolgainkat, hogy semmi ne álljon önmagában, mert az könnyedén elmozdulhat, előre repülhet egy erőteljesebb fékezésnél.
- Ha senki nem ül a hátsó sorban, nyugodtan használjuk az öveket a csomagok rögzítésére.
- Figyeljünk oda a megfelelő súlyelosztásra: a nehezebb csomagok kerüljenek legbelülre és alulra a csomagtartóban.