Autó hvg.hu 2013. június. 19. 12:33

Mégis lesz újra Audi Quattro?

Frankfurtban debütálhat a 650 lóerős átdolgozott koncepció. A korábbi prototípussal ellentétben az újdonság nem öthengeres motort, hanem ikerturbós V8-at kaphat.

Az Audi 2010-ben bemutatott már egy Audi Quattro tanulmányautót, ami igen kedvező fogadtatásban részesült, azonban a németek mintha elvetették volna az ötletet, mert azóta nem sokat lehetett hallani felőle. Egészen mostanáig, ugyanis német lapértesülések szerint a szeptemberi Frankfurti Autószalonra gőzerővel készül a VW-csoport, és az egyik nagy durranás az Audi standján egy ultrakönnyű sportkupé lehet, ami a ’80-as évek legendás Quattro modelljének méltó utódja lesz.

Audi
Audi

Frankfurtban ugyan még nem a szériaérett változat lesz látható, de ha igazak a pletykák, akkor a 2010-es prototípusnál már egy jóval előrehaladottabb verzió. A műszaki alapjai az A5-től érkezhetnek, azonban a 2+2 üléses Quattro jelentősen könnyebb lesz, köszönhetően a szénszálas anyagok, az alumínium és a magnézium széleskörű használatának. Méreteit tekintve is kisebb lesz, mint az A5, hiszen hosszában 23-mal rövidebb, míg a hasmagasságában 5 cm-rel lesz alacsonyabb.

Audi

Természetesen a Quattro összkerék-meghajtást kap, a motorja pedig a korábbi tervekkel ellentétben nem a TT RS-ből származó öthengeres erőforrás lesz, hanem az RS7-ből ismerős ikerturbós, 4,0 literes V8-as blokk, közel 650 lóerős teljesítménnyel. Hogy jól mutassanak a fogyasztási adatai a katalógusban, hengerlekapcsoló technológiával is ellátják. Ami ennél viszont jóval hasznosabbnak ígérkezik, az a hátsó diffizár, a karbon-kerámia fékrendszer és a magnetic ride nevezetű elektromágneses csillapítású sportfutómű.

Ha végre sorozatgyártásba kerül a modernkori Audi Quattro, akkor a modellpaletta csúcsát jelentheti, és egy picivel drágább indulóárat kaphat, mint az R8.

 

Hirdetés