Fennállásának 100 éves jubileumát ünnepelte június 1-jén a Főtaxi Zrt, amelynek elődje 1913-ban ugyanezen a napon indította el az első magyarországi autótaxi szolgáltatást a fővárosban.
A közlekedés- és várostörténeti évforduló alkalmából a főpolgármester, a Főtaxi vezérigazgatója és Kirschner Béla, a vállalatalapító unokája közösen leplezték le a Haltenberger Samu tiszteletére állított emléktáblát a Főtaxi székházánál.
Haltenberger Samu meghatározó alakja volt a budapesti közlekedésfejlesztésnek: nem elégedett meg azzal, hogy útnak indította motoros taxijait, hanem a kor legmodernebb szabványait és szabadalmait is Budapestre telepítette. Ő vezette be itthon a Drost Tivadarról elnevezett kommunikációs rendszert, amivel a kezelőszemélyzet ellenőrizhette és szabályozhatta a városi állomáshelyeken lévő taxikocsik számát.
1924-től a világon elsőként az ő irányítása alatt álló Főtaxi székházában használták azt a félautomata kocsimosó pályáját, amivel a teljes autómosás idejét a korábbi negyven percről öt és fél percre csökkentették, és amit az Egyesült Államokban működő Yellow Cab Company is megvásárolt és felhasznált. A Főtaxi jogelődje először gyártott magyar fejlesztésű karosszériát Ford alvázakhoz, a második világháború alatt pedig élen járt a benzinpótló üzemanyagok alkalmazásában, elsőként használva gázüzemű meghajtást segítő generátorokat az autótaxikban.
Szunomár Tibor, a társaság vezérigazgatója elmondta a Főtaxi ma is közel 800 gépjárműből álló flottájával dolgzik.
A Főtaxi autóiból és relikviáiból álló tárlat egy hónapig lesz látható a Közlekedési Múzeumban.