Kémfotókról, kiszivárgott információkból sok mindent lehetett tudni a Mercedes-Benz új csúcsgépéről, az S-osztályról, amely végre hivatalosan is bemutatkozott.
Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője szerint nem egyszerűen a biztonságot vagy a szépséget, a teljesítményt vagy a hatékonyságot, a komfortot vagy a dinamikát tűztük magunk elé, hanem mindenben a legjobbat, vagy semmit.
Az S-osztály fölényét az eddiginél nagyobb, meredekebben álló és hangsúlyozottabban háromdimenziós hűtőmaszk hivatott hangsúlyozni. A hátrafelé enyhén lejtő karaktervonal – a márkára jellemző „Dropping Line” – tagolja az oldalfelületet. Felismerhető a Mercedes-Benz formatervezők jellegzetes keze munkája a C-oszlopot metsző hátsó szélvédőn is, amelynek lekerekített felső része kupészerű hatást ad. Száz évvel ezelőtt az elektromos járművilágítás bevezetését követően a Mercedes-Benz teljesen átállt a fénydiódára (LED – Light Emitting Diode): a világ első autójaként az S-osztály külsején és belsejében egyetlen izzólámpa sincs. Az út, illetve az utas- és csomagtér világítására közel ötszáz fénydióda szolgál.
Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S-osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC HYBRID. Valamennyi motor már ma teljesíti az Euro-6 kipufogási szabványt, sőt az S 400 HYBRID és az S 350 BlueTEC hozza a még szigorúbb „A” hatékonysági osztály követelményeit is, az S 300 BlueTEC HYBRID pedig A+ besorolást kapott.
Az S-osztály története során először állt a fejlesztés középpontjában a hosszú tengelytávú limuzin. Az S-osztály ugyanis, amelynek európai és észak-amerikai tulajdonosai szívesen ülnek maguk a volán mögé, nemcsak az Egyesült Államokban, Kínában vagy Japánban számít egyértelműen reprezentációs limuzinnak, hanem egész Ázsiában is sofőrös autóként van elkönyvelve. Ebből logikusan következik az a sok újdonság, amely a hátul ülők komfortját és biztonságát szolgálja. A hátsó sorban helyet foglalók a térdméret 14 milliméternyi megnagyobbodásának örvendhetnek, vállterük pedig kilenccel lett nagyobb.
A kezelhetőséget két nagy felbontású színes, 8:3 oldalarányú, 30,7 cm képátlójú TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali az eddigi kombinált műszer funkcióit veszi át, és elsősorban a vezetőnek érdekes információkat közöl. A jobboldali az infotainment (szórakoztató-tájékoztató) funkciók komfortos kezelésére szolgál. Hangvezérléssel használható a telefon és az audiorendszer is. Új lehetőség a szöveges üzenetek (SMS) és az e-mailek hangos felolvastatása.
Az utastér teljes klímaberendezés újítása az Air-Balance csomag, amelynek tartalma az illatosítás, az ionizálás és az alaptípushoz képest még hatásosabb szűrés. Világújdonság az S-osztály „aktív illatosítása”. Az illat hosszabb idő alatt sem változik, és az illatanyag molekulái nem ragadnak meg a jármű textilfelületein, illetve a ruházaton.
A normál tengelytávú S-osztályhoz kétféle hátsó ülés (statikus üléspad vagy 37 fokos állíthatóságú egyedi ülések) áll rendelkezésre, a hosszú tengelytávúhoz pedig ötféle. A komfort- és fekvőülések állító kinematikáját megváltoztatták, hogy ne a szokott módon, az előre-hátra sikló ülés mozgassa a támlát, hanem külön szerkezet, így változatlan maradjon a lábtér és az ülés referenciapontja. Kombinált dőlés- és vízszintes állítás közben az üléspárna külön állítható.
A tíz évvel ezelőtt, az S-osztály preventív Pre-Safe utasvédelmi rendszerével, útmutató biztonsági technikát mutatott be a Mercedes-Benz. Az új Pre-Safe funkciók hozzájárulnak a gyalogoselütési és ráfutásos balesetek elkerüléséhez, a következményekkel fenyegető veszélyhelyzetek kivédéséhez, és fokozzák a biztonsági öv védő hatását. A legfontosabb újdonságok, hogy a rendszer
• felismeri a gyalogost, és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg az elütést.
• felismeri a fenyegető ráfutásos ütközést, és a hátsó vészvillogó nagy gyakoriságú villogtatásával figyelmezteti a minket követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma. Ez egyben mérsékli a másodlagos ütközések veszélyét is. Közvetlenül a karambol előtt a PRE-SAFE® működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket, elsősorban a visszaállítható övfeszítőt.
• az ütközés korai fázisában, még mielőtt megkezdődne az utasok testének előrecsapódása, az ütközés irányával ellentétesen mozdítja el a vezető és az első utas biztonsági övét. Ezáltal jelentősen csökken a frontális ütközésből adódó sérülések kockázata és súlyossága.