Autó hvg.hu 2013. május. 15. 21:43

Bemutatkozott az új csúcs Mercedes - fotók

Kémfotókról, kiszivárgott információkból sok mindent lehetett tudni a Mercedes-Benz új csúcsgépéről, az S-osztályról, amely végre hivatalosan is bemutatkozott.

Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője szerint nem egyszerűen a biztonságot vagy a szépséget, a teljesítményt vagy a hatékonyságot, a komfortot vagy a dinamikát tűztük magunk elé, hanem mindenben a legjobbat, vagy semmit.

Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz

Az S-osztály fölényét az eddiginél nagyobb, meredekebben álló és hangsúlyozottabban háromdimenziós hűtőmaszk hivatott hangsúlyozni. A hátrafelé enyhén lejtő karaktervonal – a márkára jellemző „Dropping Line” – tagolja az oldalfelületet.  Felismerhető a Mercedes-Benz formatervezők jellegzetes keze munkája a C-oszlopot metsző hátsó szélvédőn is, amelynek lekerekített felső része kupészerű hatást ad. Száz évvel ezelőtt az elektromos járművilágítás bevezetését követően a Mercedes-Benz teljesen átállt a fénydiódára (LED – Light Emitting Diode): a világ első autójaként az S-osztály külsején és belsejében egyetlen izzólámpa sincs. Az út, illetve az utas- és csomagtér világítására közel ötszáz fénydióda szolgál.

Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S-osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC HYBRID. Valamennyi motor már ma teljesíti az Euro-6 kipufogási szabványt, sőt az  S 400 HYBRID és az  S 350 BlueTEC hozza a még szigorúbb „A” hatékonysági osztály követelményeit is, az  S 300 BlueTEC HYBRID pedig A+ besorolást kapott.

Mercedes

Az S-osztály története során először állt a fejlesztés középpontjában a hosszú tengelytávú limuzin. Az S-osztály ugyanis, amelynek európai és észak-amerikai tulajdonosai szívesen ülnek maguk a volán mögé, nemcsak az Egyesült Államokban, Kínában vagy Japánban számít egyértelműen reprezentációs limuzinnak, hanem egész Ázsiában is sofőrös autóként van elkönyvelve. Ebből logikusan következik az a sok újdonság, amely a hátul ülők komfortját és biztonságát szolgálja. A hátsó sorban helyet foglalók a térdméret 14 milliméternyi megnagyobbodásának örvendhetnek, vállterük pedig kilenccel lett nagyobb.

Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz

A kezelhetőséget két nagy felbontású színes, 8:3 oldalarányú, 30,7 cm képátlójú TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali az eddigi kombinált műszer funkcióit veszi át, és elsősorban a vezetőnek érdekes információkat közöl. A jobboldali az infotainment (szórakoztató-tájékoztató) funkciók komfortos kezelésére szolgál. Hangvezérléssel használható a telefon és az audiorendszer is. Új lehetőség a szöveges üzenetek (SMS) és az e-mailek hangos felolvastatása.

Az utastér teljes klímaberendezés újítása az Air-Balance csomag, amelynek tartalma az illatosítás, az ionizálás és az alaptípushoz képest még hatásosabb szűrés. Világújdonság az S-osztály „aktív illatosítása”. Az illat hosszabb idő alatt sem változik, és az illatanyag molekulái nem ragadnak meg a jármű textilfelületein, illetve a ruházaton.

Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz

A normál tengelytávú S-osztályhoz kétféle hátsó ülés (statikus üléspad vagy 37 fokos állíthatóságú egyedi ülések) áll rendelkezésre, a hosszú tengelytávúhoz pedig ötféle. A komfort- és fekvőülések állító kinematikáját megváltoztatták, hogy ne a szokott módon, az előre-hátra sikló ülés mozgassa a támlát, hanem külön szerkezet, így változatlan maradjon a lábtér és az ülés referenciapontja. Kombinált dőlés- és vízszintes állítás közben az üléspárna külön állítható.

A tíz évvel ezelőtt, az S-osztály preventív Pre-Safe  utasvédelmi rendszerével, útmutató biztonsági technikát mutatott be a Mercedes-Benz. Az új Pre-Safe funkciók hozzájárulnak a gyalogoselütési és ráfutásos balesetek elkerüléséhez, a következményekkel fenyegető veszélyhelyzetek kivédéséhez, és fokozzák a biztonsági öv védő hatását. A legfontosabb újdonságok, hogy a rendszer

Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz

• felismeri a gyalogost, és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg az elütést.

• felismeri a fenyegető ráfutásos ütközést, és a hátsó vészvillogó nagy gyakoriságú villogtatásával figyelmezteti a minket követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma. Ez egyben mérsékli a másodlagos ütközések veszélyét is. Közvetlenül a karambol előtt a PRE-SAFE® működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket, elsősorban a visszaállítható övfeszítőt.

• az ütközés korai fázisában, még mielőtt megkezdődne az utasok testének előrecsapódása, az ütközés irányával ellentétesen mozdítja el a vezető és az első utas biztonsági övét. Ezáltal jelentősen csökken a frontális ütközésből adódó sérülések kockázata és súlyossága.

 

Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. december. 19. 06:00

Magyar Péter: Lehet, hogy kamikaze kormány leszünk

<strong>Magyar Péter</strong> szerint a<strong> politika nem agysebészet, csak tisztességesen kell menedzselni az országot</strong>. <strong>Azt mondja, nincs benne bosszúvá</strong>gy, de hatalomra jutása esetén leváltaná azt az <strong>ezer-kétezer embert</strong>, akik foglyul ejtették az országot, a tolvajoktól pedig visszavenné, amit loptak. Úgy látja, Orbánnak egyre keményebb eszközökhöz kell nyúlnia csapata egyben tartásához, ezért durva másfél évre számít a 2026-os választásokig. HVG-portré.