Autó hvg.hu 2013. március. 01. 17:44

A régi kocsi a legjobb befektetés

Huszonötéves Ladával rendelkező tulajdonosok közül persze sokan vitatnák ezt. Mindenesetre egy igazán különleges régiség értéke az elmúlt években több száz százalékos haszonnal kecsegtetett.

A Financial Times cikke szerint a legtöbb gyűjtő igazi szenvedélybeteg. Rengeteg híresség tartozik közéjük Sir Elton John-tól, Jay Kayen át, aki a Jamiroquai énekese. Gary Axon, a Goodwood Motorsport szóvivője szerint az elmúlt három-négy évben a klasszikus autók éréke a globális recesszió miatt hasonlóan a régi borokhoz viszonylag biztos befektetésnek számítva nagyon megerősödött.

Ugyanakkor, mint sok más piacon itt sem egyszerűek a játékszabályok, nincs egyértelmű trend vagy objektív skála, amellyel a befektetésünkkel biztosra mehetnénk. Hogy mégse legyen teljesen kilátástalan az helyzet csináltak egy historikus indexet a befektetési autókhoz.

A HAGI-indexet a Historic Automobile Group üzemelteti, a jelenlegi kosárban 50 féle autó szerepel, legalább 100 ezer fontos belépő árral, valamennyi maximum 1000 példányban készült. Természetesen a nagy márkák, az Aston Martin, Bentley vagy a Bugattik illetve/és a nagy versenymúlttal rendelkezők, a Jaguar, Ferrari könnyebb esetek befektetési szempontból is. Vannak nehezebben meghatározható korszakok az ’50-es és ’80-as évek közötti korszak E-type Jaguárjai, a Maseratik vagy Lanciak.

Egy szép kis csapat a Ferraritól (balról-jobbra): 375 MM (1953), 166 MM (1953), 166 Inter Sport Corsa (1948) és egy 1958 250 Testa Rossa.
newspress

Ferrari szakértői szerint az elmúlt tíz évben egy exkluzív New York-i ingatlan értéke 72 százalékkal emelkedett, miközben egy elegáns Hong Kong-i ingatlan már 220 százalékos emelkedést hozott. Egy jól megválasztott klasszikus autókból álló portfolió értéke akár 395 százalékkal is emelkedett. Mindez az arannyal párhuzamban az egyik legjobb befektetés az elmúlt 10 évben.

A 10 legjobb autóbefektetés közt nem meglepő módon sok Ferrari található. Így egy 250 Testa Rossa 1957-ből például 12-15 millió dollárt ér. A Ferrari ezen darabja persze kivételes ritkaság, összesen 22 darab készült belőle. De ugyanígy szerepel a legjobbak közt az 1959-es 250 GT Berlinetta, amelyért 2003-ban 1,2 millió dollárt adtak, tavaly már 6,7 millió dollárért ment el, vagyis 400 százalékkal drágult, ami még viszonylag magas infláció mellett is jó befektetésnek számít.  

Hirdetés