2013. január. 03. 17:11 Origo Utolsó frissítés: 2013. január. 03. 17:31 Autó

Bírság is járhat az autóban bömbölő zenéért?

Még tavaly év végén intézett kérdést a jobbikos Zakó László a fejlesztési miniszterhez "Miért tűri a KRESZ a bömbölve zenét hallgató gépkocsivezetőket az utakon?" – címen. A válasz szerint akár szabálysértési eljárás sem kizárt a túl hangos zenéért, csak nem a KRESZ alapján.

Indokolt esetben szabálysértési eljárás kezdeményezhető azok ellen az autósok ellen, akik túl hangosan hallgatnak zenét vezetés közben - derült ki Németh Lászlónénak, Zakó Lászlónak adott válaszából. A kérdést egyébként tavaly az Index az "év kérdésének" titulálta. A miniszter válaszában leírta, hogy a KRESZ megállapítja a járművezetés feltételeit, amelyek szerint a sofőr kötelezettsége, hogy biztonságos vezetésre képes állapotban üljön a volán mögé, és ezt az állapotot befolyásolhatja a túlzott hangerő, ezért indokolt esetben eljárás indulhat a vétkes autóvezetők ellen - olvasható a kérdésre adott válaszban az Országgyűlés irományainak oldalán.
 
Azonban a túlzott hangerő a KRESZ oldaláról nem szabályozható, ezért a KRESZ kiegészítése nem is indokolt, a kérdést a közterület használatával foglalkozó szabályok vizsgálják – írta az origo.hu.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.