Le Mans-i autót a közutakra! Ez a mottó vezérelhette az ismert brit sportautó-gyártót, a Radicalt, amikor kigondolták, hogy elkészítik a napokban bejelentett új RXC betontorpedót.
RXC, azaz Radical Extreme Coupe: a sportkocsigyártó újdonságát nem véletlenül titulálják extrémnek, a csővázas, kompozit elemekből készülő karosszériával szerelt, elől és hátul dupla keresztlengőkaros futóművel felvértezett autó mindössze 900 kilogrammot nyom, a hajtóerő pedig 380 lóerő. Ezt a Ford 3,7 literes, V6-os erőforrása biztosítja.
A Radical univerzális modellnek szánja az RCX-et, amelyből készül pályaversenyzésre alkalmas változat is. A közúti verzió bevetéséhez szükséges engedélyeztetési procedúrát már elindították, így minden esély megvan arra, hogy Európa útjain feltűnik néhány a különleges járgányból.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7f764275-a76d-41d5-a1fa-b9df193e72df.jpg)
A Le Mans-i prototípusokra emlékeztető modell közúti változatának ajtaja sirályszárnyas, a sofőr versenyspecifikációjú Corbeau-ülésben ülve, állítható magasságú szervókormányt forgatva irányíthatja a RXC-t. Noha valójában ezt az autót is versenypályás hobbi-száguldásra, a túrák mellett pályanapokra szánja a Radical, klímát és szélvédőfűtést is építenek bele.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7bf9295b-2649-4977-853a-1a2390f80446.jpg)
A profi versenyzőknek szánt változatot januárban, a birminghami Autosport International szakkiállítás keretein belül mutatják be, míg az utcai változat előreláthatólag nyáron debütál. Az Autocar című brit szaklap információi szerint a közúti modell ára várhatóan 90 ezer font, azaz mintegy 31,5 millió forint lesz.