A német autóklub nem rest bármilyen tesztet végrehajtani.
Az ADAC tesztjében a fenyőfaszállítás veszélyeit modellezték. A kisebb fák még beférnek egy kombiba, de a nagyobbacska tűlevelűt kénytelenek leszünk a tetőn szállítani. Ilyenkor jön a pókozás és egyéb spárgák, rögzítőkötelek szakszerű vagy szakszerűtlen használata. A felvétel ugyan nem idén készült, ám ilyenkor talán nem árt emlékeztetni az auósokat, mit jelent, hogy "ugyan csak két saroknyira visszük a fát".
Amit az ADAC tesztje szemléletes bemutat, hogy egy nagyjából 30 kilós fa 50 km/h-es sebességnél, hirtelen fékezéskor 750 kg súlyú gyilkos csomagként viselkedik. A csak pókokkal rögzített fa simán kitépte magát és siklott a szemben lévő autós szélvédőjébe.
A helyes megoldás a széles, racsnival ellátott rögzítőheveder lenne, amellyel, ha törzset többször áttekerjük, megfogja még ilyen jelentős erő esetén is a csomagot. Mint hozzátették: a rögzítő szalagnak tulajdonképpen kötelezőnek kellene lennie. Felhívják arra is a figyelmet, hogy a szállított tárgy nem lóghat túl 1,5 méterrel a kocsin hosszanti irányban.
Amennyiben a kocsiban is elfér a fa, akkor is érdemes rögzíteni valahogyan, mert, ha fékezünk akkor sérüléseket okozhat az elszabadult szállítmány. Elvileg a kocsiban kell lennie rögzítési pontoknak, ehhez kössük ki a fát. Érdemes a tözsét az első ülés valamelyik támlájához támasztani.